Ikonický Renault 4 oslavil 60 let. Na jeho počest vznikla jeho vylepšená a elektrická verze

Přidat na Seznam.cz

Renault 4 byl představen na počátku 60. let 20. století, v době, kdy lidé ve Francii začali opouštět svůj venkovský život a stěhovat se blíže k městům, píše web Piston.

Zejména na okrajích měst však bylo spojení veřejnou dopravou značně omezené. Lidé začali pociťovat potřebu automobilu vhodného jak pro venkov, tak pro města. V té době se také zvyšoval počet zaměstnaných žen a kupní síla domácností se začala zvyšovat.

V tomto kontextu vůz, který se brzy stal známým jako „4L“, představoval nepřetržité řešení pro život ve městě i na venkově a to vše díky skromnému poklopu vzadu. Páté dveře, které jsou v automobilech, jimž říkáme hatchbacky, znamenaly, že se nový Renault 4 rychle stal společenským fenoménem.

K oslavě 60. výročí modelu Renault 4 se francouzská značka rozhodla tento model znovu vynalézt a ukázat, jak by vypadal jako produkt 21. století. Společnost se spojila s designérem Mathieu Lehanneurem a vytvořila SUITE N°4, originální koncepční vůz inspirovaný hotelovým apartmánem pro nomády.

SUITE N°4 naznačuje nový zážitek z mobility a cestování. „Chtěl jsem spojit svět automobilů a architektury a vytvořit hotelový pokoj pod širým nebem. Ještě lepší než to nejlepší palácové apartmá je vůz přesně tam, kde ho chcete mít, ať už je to u moře, uprostřed pole nebo při jízdě po městě, o kterém jste vždycky snili,“ vysvětlil Lehanneur.

Koncepční vůz si zachovává stejné vnější rozměry (délka přibližně 3,65 m, šířka 1,5 m) a linie jako ikonický model, ale přichází s radikálním zvratem. Zadní část a poklop byly nahrazeny polykarbonátovými okny, která zajišťují průhlednost a osvětlení na úrovni architektonického skla. Průhledné solární panely na střeše propouštějí světlo a zároveň pomáhají nabíjet baterii vozu, protože je plně elektrický a bezemisní.

Přední část vozu má stejná ikonická světla, linie a siluetu jako originál. Přední mřížka z leštěného hliníku je podpisem designéra a zároveň ódou na vyhýbavost. Vytváří vlny a dodává vozu efekt plynulosti, dynamiky a pohybu. Inspiraci architekturou lze nalézt i na karoserii vozu, která je potažena třemi vrstvami laku, jež jí dodávají minerální aspekt cementu.

Uvnitř se Lehanneur rozhodl nechat působit atmosféru a materiály, které naleznete v luxusních bytech a spojit technické požadavky automobilu s vytříbeností francouzského art de vivre. Sedadla a palubní deska jsou čalouněny energickým žlutým sametem. Naproti tomu prostor na zadní straně je dokončen hustou žebrovanou látkou a doplněn dvěma koly, aby působil robustně. polštáře a polštářky doplňují zavazadlový prostor, proměněný v pohyblivou místnost. Zážitek dotváří dřevěná lavice, kterou lze vysunout, aby poskytla chráněné sezení, když je poklop otevřený. Stejně jako u původního modelu 4L jsou všechny materiály lokální a dodávají je řemeslníci z Paříže.

Zdroj: piston.my