Hyundai vytvořil zajímavý koncept. Vozidlo má umět chodit

Přidat na Seznam.cz

Co kdyby auta uměla také chodit? Informace o projektu má web Motortrend.

Hyundai má divizi jménem Cradle. Byla založena v listopadu 2017 a investovala již do zhruba 30 startupů pokrývajících oblasti od umělé inteligence přes robotiku, chytrá města, chytrou mobilitu až po energetiku.

Konceptem těchto výzkumů je modulární elektrické vozidlo, které se dá použít kdekoli, od záchranných misí až po průzkum jiných planet. Modulární část zahrnuje podvozek, na který by bylo možné připevnit tělesa vhodná pro různé účely.

Část umožňující vozidlu pohyb zahrnuje robotické končetiny s pěti klouby, z nichž každá je schopna vyšplhat na metr a půl vysokou zeď nebo překonat mezeru stejné šířky, a to vše při zachování vodorovné polohy těla. Nejvyšší kloub a dolní kloub se mohou otáčet i kývat, zatímco prostřední kloub se jednoduše kýve v jedné rovině. Díky tolika stupňům volnosti může vozidlo chodit jako plaz nebo jako savec. Tyto končetiny jsou vybaveny elektromotory kol, které lze při chůzi a šplhání zablokovat pomocí elektrických brzd, nebo vozidlo může jezdit jako normální elektromobil, když sníží svou světlou výšku.

Kola jsou zmenšena na průměr zhruba 18 palců a počítá se s konceptem bezvzduchových pneumatik, jako jsou pneumatiky Michelin Tweel. Elektromotory na každém kole jsou údajně nové odvážné koncepční konstrukce vyvíjené v jedné ze společností Cradle, s téměř plochou geometrií rotoru a statoru, která slibuje trojnásobný poměr točivého momentu a hmotnosti oproti běžným motorům.

Byl postaven a otestován funkční model v měřítku jedné desetiny a poté, co tým pečlivě vymodeloval převýšení a překážky, které představuje legendární stezka Rubicon Trail, zjistil, že kapacita baterie potřebná k překonání celé 40 kilometrové trasy nahoru a zpět by vyžadovala akumulátor o velikosti přibližně 1,5násobku velikosti BMW i3 (v současnosti 42 kW-h).

Zdroj: motortrend.com