Hyundai plave proti proudu, malé vozy přežijí. Nová generace i10, i20 a i30 oficiálně potvrzena

Přidat na Seznam.cz

V současné situaci na trhu to mají malé vozy velmi těžké. Existuje několik věcí, které nejsou pro vozy segmentu A a B v kurzu. Od velké obliby SUV a crossoverů, přes přechod k elektrifikaci a povinným bezpečnostním systémům až po blížící se emisní normu Euro 7 dávají výrobci od malých modelů postupně ruce pryč. V posledních měsících jsme slyšeli o konci modelů Ford Fiesta, VW Polo a Kia Rio a například budoucnost modelu Škoda Fabia je sporná. Hyundai však šel proti proudu a potvrdil, že jeho malé modely přežijí.

Obliba velkých SUV a crossoverů je obrovská. V loňském roce tvořily více než polovinu všech registrací nových automobilů v EU. Samozřejmě je to i na úkor tradičních sedanů nebo malých vozů. Hyundai si je vědom, že odvozené modely nejsou každému po chuti, a proto chce i nadále udržovat rozmanitost svého portfolia. Což je rozumné, protože to může přilákat nové zákazníky, zejména z řad výrobců, kteří se rozhodli malé vozy ze své nabídky vypustit.

Modely i10, i20 a i30 přijdou v nové generaci

Korejská automobilka již potvrdila, že zůstane věrná modelům i10, i20 a i30. Magazínu Autocar to potvrdil šéf evropského zastoupení značky Michael Cole během premiéry nového modelu Kona. „V tuto chvíli se zabýváme tím, co se bude dít v dlouhodobém horizontu pod značkou Kona. Zatím jsou v našich plánech stále modely i10, i20 a i30, a to i v dalších generacích. Nechceme přijít o žádné zákazníky, takže musíme myslet na ty, kteří si kupují i10, i20, i30,“ prozradil Cole.

Dodal také, že další výzvou je vývoj menšího elektromobilu. „Věřím, že existuje trh pod modelem Kona a možná i v tradičnějších karosářských verzích, jako je hatchback. Je to spíše v našich úvahách než nutně v našem současném dlouhodobém plánu, ale pro evropský trh o tom musíme přemýšlet.“

Základní model na baterie by musel být cenově dostupný pro širší skupinu lidí. Scénář, který se týká zejména Evropy, kde se od roku 2035 očekává zákaz prodeje nových automobilů se spalovacími motory. Zda se modely i10, i20 a i30 v budoucnu stanou elektromobily, nebo budou nahrazeny novými modely, je prozatím otázkou. Do zmíněného zákazu však zbývá ještě téměř 12 let, a to ještě není jisté, takže zmíněné vozy na trhu ještě nějakou dobu určitě zůstanou.

Zdroj: redakce, autocar.co.uk