Huawei představil svůj elektromobil. Bude dostupný i v Česku

Přidat na Seznam.cz

Kolem možného elektromobilu značky Huawei se v poslední době množilo množství spekulací. Nakonec společnost Huawei oznámila, že prostřednictvím svých obchodů bude prodávat model Seres SF5, který je vybaven i její vlastními technologiemi.

Společnost Huawei, která je v našich končinách známá především díky smartphonům či budování telekomunikačních sítí, se angažuje i v automobilovém průmyslu. Na probíhajícím autosalonu v Šanghaji přitom prezentovala e-SUV střední třídy Seres SF5.

Huawei také oznámil, že toto vozidlo bude prodávat ve svých vlajkových prodejnách v Číně. „V budoucnu nebudeme poskytovat pouze přední řešení pro chytré auta, abychom partnerům pomohli vyrábět lepší inteligentní vozidla, ale také jim pomůžeme prodat tyto auta prostřednictvím naší maloobchodní sítě v celé Číně,“ uvedl Richard Yu, šéf Huawei Consumer Business Group.

Dfsk Seres Sf5 1 E1606582318158
Foto: Dongfeng

Mnozí v rámci titulní fotografie poznali vozidlo, které se bude na českém trhu prodávat jako DFSK Seres SF5. A právě tento, resp. odvozený model bude Huawei prodávat prostřednictvím svých prodejen. Vzpomíná přitom název Seres SF5.

V případě tohoto vozu také uvádí, že v čistě elektrickém režimu nabídne dojezd 180 km (zřejmě podle cyklu NEDC). A v rámci „prodlouženého dojezdu“ to má být 1 000 km. Z toho vyplývá, že půjde o hybridní verzi modelu Seres SF5.

Nejde však o typický plug-in hybrid , protože o jeho pohon se starají výhradně elektromotory. Spalovací motor přitom funguje pouze jako generátor, který nabíjí baterii vozidla. Na českém trhu však bude dostupná i čistě elektrická verze DFSK Seres SF5 BEV.

Dfsk Seres Sf5 6 Scaled 1
Foto: Dongfeng

Takže časem Huawei do své nabídky zařadí i čistokrevný elektromobil. Co se však týká aktuálně prezentovaného hybridu, čínský gigant v rámci konkrétních specifikací vzpomíná už jen údaj o zrychlení z 0 na 100 km / h – 4,68 s.

Na základě parametrů, které máme ohledně modelu DFSK Seres SF5, vyplývá, že jde o výkonnější 2-motorovou variantu s pohonem všech kol, který by měl mít výkon kolem 510 kW. Údaje vozidla prezentovaného společností Huawei se však úplně neshodují s údaji týkajícími se modelu DFSK Seres SF5.

To může být způsobeno tím, že v případě DFSK šlo o předběžné údaje před homologací nebo tím, že model, který bude prodávat Huawei, byl upraven, přičemž vylepšení některých parametrů mohli zajistit i technologie od Huawei. To však v této chvíli není jasné.

Dfsk Seres Sf5 4 E1606582548865
Foto: Dongfeng

Pro srovnání, model DFSK, který se bude prodávat i v Česku, má předběžně poskytnout dojezd v elektrickém režimu 150 km (NEDC), a to díky baterii s kapacitou 35 kWh. Huawei však vzpomíná dojezd 180 km. A mírně se liší i údaj o zrychlení – 4,8 s vs. 4,68 s.

Technologie od Huawei
Z tiskové zprávy od Huawei vyplývá, že čínská společnost se podílela i na elektrickém pohonném systému, který označuje jako HUAWEI DriveONE Three-in-One. Od ní také pochází řešení HiCar, které zajišťuje přepínání mezi aplikací smartphonu a centrálním ovládacím panelem vozidla. To umožňuje např. plynulejší přístup k navigaci, hudbě, klimatizaci či interaktivní hlasové ovládání.

Společnost Huawei se také postarala o zvukový systém vozidla, který obsahuje 11 „zvukových jednotek“. Tento systém dokáže mimo jiné potlačovat nežádané zvukový ruchy, které pronikají do kabiny vozidla. Čínská společnost také informuje, že model Seres SF5 podporuje i obousměrné nabíjení. Dokáže přitom nabíjet různé elektrické zařízení, ale i vozidla.

Dfsk Seres Sf5 5 E1606582530416
Foto: Dongfeng

Rovněž zmiňuje „5-hvězdičkovou“ bezpečnost, jízdní autonomii na úrovni L2 + či speciální sportovní přední sedačky s vyhříváním, odvětráváním a masážní funkcí.