Hledáte cenově dostupný vůz s osmiválcovým motorem? Máme pro vás několik tipů
Najít dnes cenově dostupný vůz nemusí být snadné, zejména pokud hledáte výkonnější vozidlo. Ceny nových modelů v tomto segmentu se většinou pohybují v extrémních hodnotách, takže za malou třídu A AMG můžete klidně „vysolit“ milion korun. Nemluvě o tom, zda dáváte přednost víceválcovému motoru, například V8.
Pokud máte omezený rozpočet, nemusíte házet flintu do žita. I za méně peněz můžete najít osmiválec, který může být velmi zábavný. Zde je pět tipů na ojeté vozy s osmiválcem pod kapotou a samozřejmě s (relativně) rozumnou cenou.
Audi S8 (D2)
První generace sportovně laděného modelu Audi S8 s interním typovým označením D2 se vyráběla v letech 1996 až 2002. K dispozici bylo hned několik osmiválcových motorů, od 3,7litrové benzinové jednotky přes 4,2litrovou jednotku až po 3,3litrovou dieselovou variantu. Výkony se samozřejmě lišily, přičemž vrcholem nabídky byl (pokud nepočítáme luxusně orientovanou A8 6.0 W12) druhý zmíněný motor, 4.2 V8, který měl 250 kW (340 koní) a 420 Nm nejvyššího točivého momentu. Vůz měl hliníkovou karoserii a díky (na dnešní poměry) nízké pohotovostní hmotnosti 1,7 tuny dokázal zrychlit na stovku za 5,5 sekundy.
Po modernizaci v roce 1999 byl výkon zvýšen na 265 kW, tj. 360 k při 7 000 ot/min a 430 Nm, který byl přenášen na všechna kola buď šestistupňovou manuální, nebo pětistupňovou automatickou převodovkou ZF. Navzdory svému pokročilému věku má Audi S8 D2 stále co nabídnout a na trhu ji lze sehnat za cenu kolem 200 000 Kč.
Mercedes E 50 AMG (W210)
Oblíbená třída E stuttgartské automobilky přišla na trh v roce 1993, jednalo se však o přejmenovaný model W124. Skutečným samostatným „éčkem“ je tak až druhá generace, W210, která přišla o dva roky později a ve výrobě vydržela až do roku 2003. Během jeho životního cyklu se vyrábělo mnoho variant, včetně té nejostřejší se znakem AMG.
Ty se mohly pochlubit vidlicovým osmiválcem, ale opět v různých verzích. Nejslabší byl Mercedes E 50 AMG s pětilitrovým motorem o výkonu 255 kW (347 koní) při 5750 ot/min a točivém momentu 480 Nm při 3750 až 4250 ot/min. Maximální rychlost byla elektronicky omezena na 250 km/h, přičemž nejslabší osmiválec AMG dosáhl rychlosti 60 km/h za 5,8 sekundy. A cena? V současné době si ho můžete pořídit již od 250 000 Kč.
Jaguar XK8
První generace sportovního modelu z Velké Británie přišla na trh v roce 1996 ve dvou karosářských verzích: jako kupé a dvoudveřové kabrio a na trhu se ohřála až do roku 2005. Pro značku Jaguar to byl poměrně důležitý vůz, protože XK8 byl prvním modelem s novým 32ventilovým osmiválcovým motorem o objemu 4,0 litru, který v roce 2002 nahradil motor 4,2 V8. Ten dokázal ve vrcholné verzi XKR s přeplňovaným motorem vyvinout výkon 291 kW, tedy 396 koní.
Výkon se přenášel výhradně na zadní nápravu prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky, která byla nástupcem pětistupňové automatické převodovky. Jaguar XK8 skrývá svůj sportovní charakter v elegantním exteriéru, který dnes můžete mít za cenu kolem 300 000 Kč, pokud se spokojíte se starším čtyřlitrem.
Chevrolet Corvette (C5)
Co by to bylo za žebříček vozů s motorem V8, kdyby v něm chyběl americký vůz, přesněji řečeno Corvette, že? Pátá generace s označením C5 přišla na trh v roce 1997 a vyráběla se až do roku 2004. Model C4 nebyl v porovnání s C3 prodejním hitem, a tak C5 prošel výraznou změnou. Dostal zcela nový rám karoserie, převodovka byla kvůli lepší ovladatelnosti přesunuta dozadu (systém transaxle), takže měl ideální rozložení hmotnosti mezi nápravami 50:50, a nový motor LS1 V8.
Ten nabízel výkon 257 kW (350 koní) a točivý moment 483 Nm. V roce 2001 byl výkon zvýšen na 261 kW (355 koní) a 508 Nm. Poháněna byla samozřejmě pouze zadní kola, na která se hnací síla přenášela prostřednictvím šestistupňové manuální nebo čtyřstupňové automatické převodovky. Pokud máte o tento americký sportovní vůz zájem, je na trhu ojetých vozů k dispozici od 410 000 Kč.
Zdroj: redakce, Hotcars