„Funkce na přání“: většina odmítá dodatečně instalovatelné doplňky ve voze

Přidat na Seznam.cz

Mnoho výrobců automobilů dnes nabízí „funkce na přání“: Za poplatek si můžete později odemknout určité doplňky. Ne každému se to líbí.

Vydělávat peníze prodejem aut není vždy snadné. Marže jsou obvykle nízké, zejména u malých vozů, a proto se mnoho výrobců o tento segment vůbec nestará – nebo z něj ustupuje, jako to udělalo Audi s modelem A1 nebo VW s modelem Up. Ještě lepší než vydělat peníze jen jednou, a to při prodeji vozu, je samozřejmě pro výrobce, pokud si zákazník koupí něco znovu a znovu. A právě to je myšlenka „funkcí na přání“. Průzkum nyní ukazuje, co si o tom zákazníci myslí.

„Funkce na vyžádání“: přijetí se liší podle věkové skupiny

Stále více výrobců automobilů nabízí ve svých vozech další funkce za poplatek: Například lze dodatečně aktivovat digitální rádio na určitou dobu, světelné a parkovací asistenty nebo rozpoznávání dopravních značek. Jak však nyní zjistil portál Leasingmarkt.de v průzkumu mezi 1 000 spotřebiteli, 59 % z nich odmítá vozy s „funkcemi na přání“. Pouze 41 procent by si vůz s touto technologií koupilo. Přijetí tématu se však výrazně liší podle věkových skupin: Mezi mladými lidmi do 30 let by bylo 51 procent ochotno koupit vůz s technologií „na vyžádání“, zatímco mezi lidmi ve věku 50 až 65 let je to pouze 32 procent.

Příznivci myšlenky „na vyžádání“ vidí největší výhodu v tom, že si můžete vůz kdykoli nastavit podle potřeby (19 %). A na rozdíl od kritiků této technologie se někteří z nich také domnívají, že tato technologie může dokonce ušetřit peníze (18 procent).

Kritici se domnívají, že „funkce na přání“ zdraží celý vůz.

Z těch, kteří tuto technologii odmítají, jich 29 % uvedlo, že podle nich jsou „funkce na vyžádání“ „jen vyděláváním peněz“. Rovněž 22 % je přesvědčeno, že by to zdražilo celý vůz. Jistě nejde o zcela nesprávný názor, protože výrobce musí do vozů vždy instalovat například vyhřívání sedadel, pokud má být později aktivováno za příplatek. Levná dceřiná společnost Renaultu Dacia si před časem udělala legraci z odpovídajícího předplatného BMW kampaní na horkou vodu.

Zdroj: 24auto