Formule 1 v Česku je zase o kousek blíž. První závod by se měl jet už za pár let
Při posledním závodě šampionátu F1 v Abu Dhabí se i komentátoři televize Nova Sport vyjádřili k tématu, jestli by v Česku, a to konkrétně v Brně, mohla jednou být formule 1. Ačkoliv je konkurence veliká, tak je vždy důležité mít v seriálu svého jezdce, který může popularizaci země výrazně pomoct. A takového možná budeme v budoucnu zase mít.
Roman Staněk je jezdcem formule 2, který v posledním závodě sezóny dojel na druhém místě a celkově se umístil na desátém místě. Nyní rozhoduje o své budoucnosti a jednou z variant by mohlo být i místo rezervního jezdce u jedné ze stájí formule 1. Nicméně, více reálné je jeho působení v některé jiné sérii, a tak zase bude závodit a bude na sebe upozorňovat, aby si v budoucnu mohl o sedačku ve formuli 1 říct. To by pak pomohlo České republice při vyjednávání, zda by nebylo dobré si odjet jednu velkou cenu roku i u nás na Masarykově okruhu v Brně.
Zástup zájemců je dlouhý, ale rozhoduje popularita a výnosy
Vždy je třeba si dát na stranu pro a proti. A u nás máme jedno velké pro. Okruh tu máme a jezdí se na něm motocyklové závody Moto GP. Největší hvězdy motorek se tu každoročně prohánějí a letos se na startovním roštu ukázal i sám prezident Petr Pavel, který je sám velkým fanouškem motorek. Podpora státu by tedy asi byla velmi značná. Díky tomu jsme jako motoristická země stále na očích a ví se o nás. Navíc, síla českých fanoušků na ochozech je celosvětově známá z hokeje, biatlonu, a už i fotbalu. Takže je jisté, že by ochozy by byly narvané i na největší závody formulí.

Nicméně, druhou stranou mince jsou finance. Zájemců o pořádání závodů formulí je mnoho. Každý stojí před dveřmi šéfa F1 s pytlem peněz a čeká, až ho pustí dovnitř třeba jen vyjednávat. To může být problém v Česku, kde ekonomická síla není to, čím bychom určitě zájemce přitahovali. I sám Roman Staněk se musí spoléhat především na finance svého otce, aniž by za ním stála některá velká česká firma, která by jeho dráhu sponzorovala. Každopádně, při závodu motorek se velmi pozitivně na adresu formulových závodu vyjádřil prezident Autoklubu Jan Šťovíček: „Do pěti let by to mohlo být,“ řekl webu sport.cz. Dnešní řečí tedy kolem roku 2030.
Máme trať. Ale je dobrá?
Ano, atraktivita závodu určitě není od věci. Sám Josef Král, který si okusil testování vozu formule 1, se ve vysílání Nova Sport vyjádřil spíše negativně. Při komentování se zmínil o tom, že trať je koncipovaná pro motorky. Formule by na ní měly velmi těžké předjíždění, a o to jde při závodě především. Proto vyjádřil obavu, zda by závody na Masarykově okruhu byly opravdu vhodné.
Celá show, která tento formulový létající cirkus doprovází, by určitě zaručila, že zábavy kolem trati bude mnoho. Navíc by to asi přilákalo spoustu úspěšných byznysmenů, kteří by mohli do Česka přinést i další peníze. Nicméně samotné závody by byly velkým otazníkem. Ale koneckonců to samé se říká o závodech ve městě a všichni na to koukají a baví se. A i díky fanouškům by bylo o zábavu postaráno i u nás.

V tuto chvíli je ale nutné se spokojit s návštěvou závodů u našich sousedů v Rakousku, kde se pravidelně každoročně jezdí na Red Bull ringu. Historicky je také skvělá atmosféra v Maďarsku, kam se taktéž může český fanoušek velmi lehce dopravit. Pak už je výběr poměrně složitější, protože je třeba cestovat trochu dál. Člověk musí dorazit do Itálie, Nizozemska, Španělska nebo Velké Británie. Ale ten zážitek za to určitě stojí.
Zdroj: Vysílání Nova Sport, Sport.cz

Sledovat v Google Zprávách