Ford Ranger: prodejní hit s novým vzhledem

Přidat na Seznam.cz

Ford oznámil čtvrtou generaci modelu Ranger. Pickup přijde na trh koncem roku 2022 s novým špičkovým motorem a řadou moderních prvků, informuje portál motor1.com.

Současný Ford Ranger je na trhu od roku 2011, přičemž v roce 2015 prošel zásadní modernizací. Její stáří není ve statistikách prodeje vidět. Nejen v Česku, ale i v Evropě je zdaleka nejprodávanějším pickupem a na trzích, jako je Austrálie a Jihoafrická republika, soupeří o první místo s Toyotou Hilux. Nedávno Ford přidal tři nové speciální verze, které vám brzy představíme trochu podrobněji. Dnes však přichází čas na první informace o novém Rangeru čtvrté generace. Nový pick-up značky Ford nejenže vypadá úplně jinak, ale také se rozhodl pro větší luxus, pokud jde o výbavu i jízdu.

Nový Ford Ranger s obrysovými světly pro denní svícení, která jsou zakřivena kolem světlometů, mu dávají zcela novou tvář. Na zadních dveřích se objevil reliéfní nápis modelu. Zvenčí Ranger nikdy nepřipomínal svého většího bratra F-150 a hodně se spekulovalo o použití plug-in hybridního pohonu. Zvláště když americká značka používá takový pohon například ve Fordu Explorer. V současné době to však není možné, ale možná se tato možnost objeví později. Zatím to vypadá, že nový Ranger zůstane s klasickým vznětovým motorem (mimo USA). Ford zatím neoznámil žádné technické údaje nového modelu. Je však téměř jisté, že pod kapotou bude dvoulitrový motor, který bude mít v závislosti na výbavě výkon 130 až 170 koní (jednoduché turbo) a 213 koní (bi-turbo). Vše tedy zůstává při starém.

Novinkou je však vznětový šestiválec o objemu 3 litry. Ani zde však nejsou k dispozici žádné oficiální údaje nebo potvrzení od společnosti Ford. V takovém případě se pro tuto práci skvěle hodí diesel „Powerstroke“, který se krátce montoval pod kapotu Fordu F-150 v USA. V současné verzi má pohonná jednotka výkon 253 koní a maximální točivý moment 597 Nm. V závislosti na motoru si můžete vybrat ze tří různých převodovek. Šestistupňová manuální převodovka, volitelná šestistupňová automatická převodovka a desetistupňová automatická převodovka.

Novinky se týkají také pohonného ústrojí. Ford v popisu modelu zmiňuje stálý pohon všech kol, ale další technické podrobnosti neuvádí. Není tedy jasné, zda se jedná o automaticky připojovaný pohon všech kol, nebo o pohon s centrálním diferenciálem a redukcí. Fotografie interiéru ukazují, že přepínač pohonu má další polohu, která je označena „4A“, což naznačuje automatický pohon všech kol. Nový model se mírně rozrostl. Především rozvor, který je nyní o 5 cm delší. Rozvor se rovněž zvětšil o 50 mm, takže se o stejnou hodnotu zvětší i ložná plocha. O tom, že nový Ranger je moderní, svědčí nejen jeho vnější design, ale také řada detailů.

Uvnitř je spousta užitečných odkládacích prostor, místo pro indukční nabíjení smartphonu, několik zásuvek USB-C nebo plně digitální přístroje. Multimediální obrazovka ve stylu vozů Tesla je k dispozici ve velikostech 10 a 12 palců. Využívá nejnovější verzi systému Ford Sync4, který měl v Evropě premiéru ve Fordu Mustand Mach-E. K tomu je připojen integrovaný datový modem pro online služby a hlasové ovládání. Řada přepínačů, které byly dříve fyzické, byla přesunuta na ovládání pomocí obrazovky.

Do bočních stěn nákladového prostoru jsou integrovány upínací lišty, které slouží k zajištění a upevnění nákladu. Ford také zmiňuje systém variabilního dělení zavazadlového prostoru, který zatím nebyl podrobně popsán. To vše by mělo zajímat i budoucí zákazníky Volkswagenu Amarok, protože němečtí inženýři se podílejí i na vývoji nového Fordu Ranger. Právě Ranger bude základem nové generace modelu Amarok.

Sériová výroba nového Rangeru bude brzy zahájena v Thajsku. Evropa si bude muset ještě chvíli počkat. Modely s volantem vlevo se budou vyrábět v továrně Ford Silverton v jihoafrické Pretorii, která nedávno prošla modernizací za více než 1 miliardu dolarů. Očekává se, že objednávky na nový Ranger budou zahájeny koncem roku 2022 a první dodávky se uskuteční počátkem roku 2023.

Zdroj: motor1.com, parkers.co.uk