Ford opráší jeden z nejznámějších modelů historie. Ze své původní podoby Capri nezíská téměř nic

Přidat na Seznam.cz

Ve východní Evropě jsme tyto stroje mohli v osmdesátých letech obdivovat maximálně v původním britském seriálu Profesionálové, ale na západ od ČSSR měla kupé od Fordu opravdu slušný zvuk. Společnost je prodávala se sloganem „Auto, které jste vždycky chtěli“ a mělo to úspěch. I proto mnozí nechápali, proč Capri skončilo v roce 1986 bez náhrady. Po téměř čtyřiceti letech jméno ztratilo hodně ze svého lesku, ale Ford se ho snaží oživit. Jenže jinak, než by si pamětníci možná přáli.

Pokud už teď tušíte, že Ford Capri skončí podobně jako Puma nebo Mustang Mach-E, máte pravdu. Ze slavného kupé se skutečně stane crossover. A podle všeho bude poháněn pouze bateriemi.

Při debutu elektrického Exploreru (vyvinutého ve spolupráci s Volkswagenem na platformě MEB) jeden z představitelů automobilky potvrdil, že seznam ikonických jmen se bude dále rozšiřovat.

Server Auto Express oslovil své kontakty a zdroje blízké společnosti skutečně potvrdily, že se jedná o návrat jména Capri. Nový model by se měl stát jedním z pilířů evropského zastoupení značky vedle Pumy, nového Exploreru, Bronca, Mustangu, Raptoru a samozřejmě Transitu, tentokrát však nepůjde o kupé.

Capri se promění v crossover-kupé a využije k tomu architekturu Exploreru. Jinými slovy, slavné jméno se vrátí s pohonem zadních kol díky spolupráci s VW Group.

S vlastní karoserií

Pokud jsou předběžné informace správné, rozdíl v designu mezi Explorerem a Capri by měl být větší než u modelů ID.4 a ID.5 od Volkswagenu. Jinými slovy, Capri nebude jen Explorer se splývavou linií střechy, ale mělo by dostat zcela novou karoserii.

Přední světla se dvěma diodami po vzoru původního Capri jsou pouze výtvarným nápadem, i když v tomto případě je myšlenková linie pravděpodobně správná.

Stejně jako někdejší originál bude nový model nabízet řadu výkonů, přičemž na vrcholu stojí verze se dvěma elektromotory, pohonem 4×4, výkonem 340 koní a 82kWh baterií, což by mělo stačit na dojezd kolem 480 kilometrů. Nejlevnější verze dostane jeden elektromotor o výkonu 170 koní a menší sadu baterií s odhadovanou kapacitou 55 kWh.

Zatímco původní Capri bylo považováno za relativně dostupný sportovní vůz, o ceně znovuzrozené novinky toho moc nevíme. Ale vzhledem k cenám ekvivalentních vozů VW se dá očekávat, že o levném voze nemůže být řeč.

Zdroj: redakce, autoexpress.co.uk