Elektromobily v autopůjčovnách prakticky nikdo nechce, ignorují je i Němci

Přidat na Seznam.cz

Nejnovější evropský průzkum mezi autopůjčovnami ukazuje, že zákazníci při dočasném používání automobilů na dovolené nebo služebních cestách jednoznačně upřednostňují modely vybavené spalovacími motory, napsal server Automobil Woche.

Jinými slovy, o elektromobil skoro nikdo nestojí, a to ani v Německu, které se staví do pozice lídra EU v oblasti bateriové mobility. Tvoří méně než půl procenta všech rezervací a trh je v tomto ohledu prakticky poháněn pouze Španělskem, přesněji Mallorkou. Vzhledem k jeho velikosti a klimatu to však pravděpodobně není překvapivé.

Zdá se, že autopůjčovnám působícím na evropském trhu se zatím daří poměrně úspěšně proplouvat pod radarem horlivých bruselských úředníků. Jinak si nedovedeme vysvětlit, jak je možné, že dosud nebyly na jejich služby uvaleny žádné povinné kvóty pro elektromobily. Na druhou stranu je to pro nás skvělá příležitost podívat se, jak motoristé reagují na část podnikání, která dosud nebyla deformována zákony a pokutami.

Pokud totiž necháte řidiče nebo společnosti, aby se při pronájmu vozu rozhodovali podle svých skutečných potřeb, je nepravděpodobné, že by narazili na elektromobil.

Nevěříte tomu?

Podle německé rezervační platformy Billiger-Mietwagen, která prohledává nabídky nejznámějších půjčoven na trhu, jako jsou Avis, Hertz, Europcar, Budget a Interrent, je „podíl zájmu o elektromobily stále velmi malý“.

Pokud na chvíli opustíme diplomatický slovník, můžeme říci, že evropské pobočky výše zmíněných půjčoven na elektromobily kašlou. Ve skutečnosti jejich podíl činí pouze 0,22 %, uvádí Billiger-Mietwagen ve své zprávě.

Přesněji řečeno, za posledních dvanáct měsíců si zákazníci prostřednictvím jejich platformy objednali bateriové vozy na 2 500 dní, z čehož na Německo (základnu elektromobility v EU) připadají pouhá 2 (!) procenta.

Největší zájem táhne Francie (10 procent) a především Španělsko (77 procent), ale ani zde se nejedná o kontinent, ale o prázdninové souostroví Ibiza, Mallorca, Menorca, které můžete znát také jako Baleáry. Není divu. Ideální počasí, ale hlavně minimální vzdálenosti – největší Mallorca je dlouhá jen 110 kilometrů a široká 60 až 90 kilometrů. A na Formentoru je jistě počet aut omezen, ale tento zákon se nevztahuje na hádejte, jaká vozidla.

„Ve Spojených státech, Španělsku nebo Německu je v současné době k dispozici reprezentativní nabídka elektromobilů, ale mnoho rekreantů nechce hledat nabíjecí stanice a trávit dlouhou dobu jejich nabíjením,“ vysvětluje mluvčí společnosti Billiger-Mietwagen Frieder Bechtel. „Proto si raději rezervují vozidla s konvenčními spalovacími motory.“

Zdroj: automobilwoche.de