Elektromobil s dojezdem přes 1000 km? Tolik jich nepotřebujeme, říká manažer BMW

Přidat na Seznam.cz

BMW se nechce dívat na elektromobilitu jako na závod o nejlepší dojezd. Svědčí o tom nejnovější prohlášení jednoho z vedoucích pracovníků mnichovské automobilky. Šestá generace akumulátorů přinese oproti té současné zásadní vylepšení, ale cílem BMW zřejmě není překonat psychologickou hranici 1000 km dojezdu, píše server Autocar.

BMW odhalilo několik podrobností o připravované šesté generaci lithium-iontových baterií pro své elektromobily. Budou mít nové chemické složení a bateriové články budou mít válcový tvar namísto dnešního hranolového. V tomto ohledu se BMW přiblíží Tesle. Nové baterie se budou používat ve vozech BMW vyráběných po roce 2025, které jsou známé jako „Neue Klasse“ (v překladu nová třída).

„Nepřekročíme vzdálenost tisíce kilometrů, i když bychom mohli. Nemyslíme si, že by tak velký dojezd byl nutný,“ vysvětlil Thomas Albrecht, který vede divizi BMW Efficient Dynamics, téma šesté generace baterií.

Elektromobil s dojezdem přes 1000 km prý není to, co v Mnichově hledají. I když BMW neusiluje o překonání psychologické hranice 1 000 km, šestá generace baterií pro elektromobily BMW přesto přinese vylepšení, která rozhodně nejsou jen kosmetická: dojezd se zvýšil o 30 %, rychlost nabíjení se zvýšila zhruba o třetinu díky podpoře ultrarychlého nabíjení až do výkonu 270 kW. V porovnání se svými předchůdci budou nové baterie vážit v průměru o 10-20 % méně.

Důležité pro samotnou automobilku a samozřejmě v konečném důsledku i pro zákazníky, protože to ovlivňuje konečnou cenu vozu. Náklady na výrobu jedné baterie by se měly snížit o 50 %.

Z hlediska životního prostředí má BMW také pozitivní zprávu: množství emisí CO2 vznikajících při výrobě baterií se sníží o 60 procent ve srovnání s dnešními bateriemi. BMW chce u nových baterií klást zvláštní důraz na recyklaci. „Nakonec budeme schopni dosáhnout toho, že většina – ne-li všechny – vzácné kovy v našich bateriích budou pocházet z recyklovaných zdrojů,“ řekla Marie-Therese von Srbik, vedoucí vývoje baterií ve společnosti BMW.

Zajímavé je, že k výrobě baterií šesté generace bude potřeba méně kobaltu, ale více niklu. Pokud jde o výrobu, BMW plánuje postavit šest továren na výrobu baterií v Kanadě, Číně, Evropě, Mexiku a Spojených státech, které budou umístěny v blízkosti stávajících výrobních linek, aby automobilka ušetřila náklady na dopravu.

Zdroj: autocar.co.uk