Elektrický Volkswagen se 680 koňmi. V budoucnu možná skutečnost

Přidat na Seznam.cz

Vzrušující koncepty jako W12 Nardo nebo XL Sport s motorem Ducati V2 se bohužel nikdy nedostaly do výroby, ale Volkswagen se sportovních vozů zatím nevzdává. Na sériový model z Wolfsburgu se spalovacím motorem je už pozdě, takže se poohlédněte po voze, který by nadšence oslovil čistě elektrickým pohonem.

V jinak nevýrazné tiskové zprávě o plném převedení vývoje elektrických pohonů do vlastních rukou je zastrčena zpráva o možnosti vážně výkonného pohonu pro použití ve sportovních vozech. Kromě vývoje vlastních bateriových článků a elektromotorů nyní VW převzal i vývoj pulzních měničů a systémů tepelného řízení. To otevírá možnost vytvořit modulární sadu nástrojů, kterou lze přizpůsobit běžným elektromobilům i sportovním vozům.

Za tímto účelem již VW na této slibné technologii pracuje a tvrdí, že ji bude mít připravenou pro příští generaci elektromobilů, jejichž základem bude evoluce dnešní platformy MEB. Německá značka tvrdí, že bude možné vytvořit potenciální sportovní vůz s nulovými emisemi a výkonem přes 500 kW. To znamená 680 koní, což je výkon, který se vyrovná například modelu Porsche Taycan Turbo.

Přepracovaná platforma, interně známá jako MEB Evo, pomůže VW snížit náklady na vývoj až o 20 procent. V důsledku toho lze očekávat, že se na trhu objeví více objemově orientovaných SUV, sedanů a hatchbacků, než se v portfoliu objeví sportovní vůz. Mezitím se chystá ID. Buzz GTX a ID.3 GTX budou muset stačit spolu s již dostupnými modely ID.4 GTX a ID.5 GTX.

Pokud se podíváme na celý koncern VW, první specializovaný sportovní elektromobil přijde v roce 2025, kdy Porsche představí náhradu modelu 718 Boxster/Cayman.

Zdroj: redakce; Motor1