Elektrické motocykly Zero. Konečně pořádné motorky na elektřinu. A můžete je koupit i u nás

Přidat na Seznam.cz

Elektrifikace už není jen o automobilech. Lákadlu tiché jízdy a nulových lokálních emisí stále více podléhají i výrobci motocyklů. Na špičce této technologie je americká společnost Zero, informuje server Rider Magazine.

Celý příběh začal klasickým americkým způsobem. V podstatě garážová firma začala vyrábět rychlé, lehké a ovladatelné motocykly, přičemž jejich prvním produktem byl elektrický krosový motocykl. To dává smysl, když chcete jezdit v přírodě, není nic lepšího, než v ní jezdit tiše a nerušit její obyvatele ani výfukovými plyny, ani hlukem.

Zvláště když tuto společnost založil v roce 2006 člověk, který má zkušenosti se spoluprací se špičkovými výrobci kol, pro něž dříve vyráběl rámy a přední odpružení. Zakladatel Neal Saiki dokonce pracoval v NASA na aerodynamice, takže se dá očekávat, že tyto výrobky budou za něco stát. Původní zaměření na terénní motocykly vedlo také k nižšímu počtu škod na kilometrech.

Aby společnost ukázala potenciál těchto motocyklů, uspořádala v roce 2007 první 24hodinový závod terénních motocyklů Zero 24 Hours of Electricross. Akce se zúčastnilo více než 50 jezdců z celého světa, kteří ujeli 807 km, což jí vyneslo zápis do Guinnessovy knihy rekordů.

Celosvětová expanze

Po počátečních prodejních úspěších se motocykly Zero dostaly z rodné Kalifornie do celého světa, zejména v hustě obydlených městech západní Evropy. Dnes se motocykly Zero prodávají ve 30 zemích světa. V České republice je můžete zakoupit v prodejně ve Velimě.

Na přelomu desetiletí se se společností rozloučil její zakladatel, který se rozhodl přijmout další výzvu – spolu se studenty techniky se pokusil vyvinout vrtulník poháněný lidskou silou.

Nejmodernější technologie

Společnost se i nadále zaměřuje na technologie a jejich nejnovější vývoj. Společnost Zero vyvinula vlastní elektromotor Z-Force s radiálním průtokem a vyšším napětím. Po dalších fázích vývoje se to projevilo výrazně vyšším točivým momentem a výkonem, než nabízí konkurence při stejných rozměrech. Kromě toho byl Zero prvním modelem, který do motocyklu zabudoval technologii Bluetooth a komunikoval s jezdcem prostřednictvím aplikace v mobilním telefonu.

Společnost Zero dnes spolupracuje se špičkovými dodavateli. Japonská společnost Showa dodává podvozek, Bosch moduly ABS a pneumatiky jsou od Pirelli. Ve světě motocyklů byste těžko hledali lepší.

Spousta modelů v nabídce

V současné době je v nabídce devět modelů Zero s označením S, SR (silniční), FXS (supermoto), Zero DS, DSR (univerzální) a FX (enduro). Každý motocykl lze zakoupit v několika specifikacích kapacity baterie a rychlosti nabíjení.

Dvě základní kapacity 14,4 a 15,6 kWh lze u modelů SR/S a SR/F zvýšit až na 21 kWh, což již znamená maximální dojezd 365 km. A to je dost i na auto. Standardní nabíjení trvá 4,5 hodiny, ve vyšší specifikaci 2,7 hodiny, ale s rychlonabíječkou jen 1,4 hodiny.

Díky Cypher III+ a novému obchodu Cypher Store můžete své kolo vylepšovat stejně jako svůj stroj nebo hrdinu v počítačové hře. Koupíte si novou funkci a za chvíli ji máte na kole. Tímto způsobem můžete mírně zvýšit kapacitu baterie, urychlit nabíjení, zvýšit maximální rychlost nebo výkon. Dnes nejvýkonnější verze Zero SR/S a Zero SR/F mají výkon 82 kW (111 koní) a maximální rychlost neuvěřitelných 200 km/h.

To je dostatečný důvod k tomu, abychom tento článek považovali za první seznámení s těmito technologicky vyspělými elektrickými motocykly. Protože se nemůžeme dočkat, až se s nimi setkáme naživo. A určitě o tom brzy uslyšíte.

Zdroj: ridermagazine.com