Druhá generace modelu Qashqai je navzdory nedostatkům žádaná. V čem tkví jeho kouzlo?

Přidat na Seznam.cz

Druhá generace Nissanu Qashqai se blýskla dobrými prodejními čísly. I ojetý model crossoveru je stále žádaný, a proto bohužel drahý, píše web AutoBild.

Japonský model, vyráběný v Anglii, byl jedním z nejúspěšnějších vozů svého druhu. Druhá generace (J11) se začala vyrábět v roce 2013 a vyráběla se do roku 2021.

Jedním z klíčů k úspěchu byla různorodost všestranného vybavení. V závislosti na motoru (benzinový s výkonem od 115 koní do 163 koní, naftový od 110 koní do 150 koní) byl kromě standardního pohonu předních kol k dispozici i pohon všech kol All-Mode 4×4. Alternativou k čistě odstupňované klasické šestistupňové manuální převodovce byly automatické převodovky CVT s plynulou změnou převodového poměru nebo dvouspojkové převodovky DCT.

Pod příjemným zevnějškem nabízí Qashqai i přes své kompaktní vnější rozměry dostatečně prostorný interiér pro rodiny. Pohodlně se v něm mohou usadit čtyři dospělé osoby.

Kromě pohodlných a odolných sedadel potěší také naladění podvozku, které pro tentokrát není přehnaně sportovní. Vždy dobře vybavená verze Qashqai Tekna nabízí dokonce i nádech luxusu. Částečná kožená sedadla, klavírní lak a chromované vložky, sedmipalcový dotykový infotainment s 360stupňovým kamerovým systémem (včetně rádia DAB, ale bez Apple CarPlay a Android Auto), stejně jako LED světlomety a tlustá, lesklá 19palcová kola.

Nissan myslel i na poměrně dobře fungující asistenty. Automatická dálková světla, rozpoznávání dopravních značek a varování před opuštěním jízdního pruhu jsou součástí standardní výbavy. Včetně přívěsného vozíku, panoramatické střechy a vyhřívaného čelního skla byla nová cena podle databáze Schwacke přibližně 800 000 korun. Ojeté vozy lze sehnat už za 400 000 korun.

Výfukový systém může časem silně zrezivět, pozor i na brzdové kotouče. Na druhou stranu je exteriér hnacího ústrojí suchý jako kost. V interiéru potěší odolnost pěnových povrchů a tkanin.

Stačí základní diesel? V zásadě ano. Navzdory střídmým výkonovým údajům se motor s pohonem předních kol jeví při každodenní jízdě suverénně a dobře ladí s přesnou šestistupňovou manuální převodovkou. Díky točivému momentu 260 newtonmetrů, který je k dispozici hned na začátku, můžete snadno držet krok. Rychlost nad 160 km/h by však byla utrpením.

Druhá generace modelu Qashqai je v podstatě příjemným vozem pro všechny příležitosti. Kvalitativní nedostatky v detailech a vysoká cena z druhé ruky však z euro-japonské nabídky nakonec dělají průměrnou nabídku.

Zdroj: autobild.de