Do června čínská automobilka MG prodala v Evropě skoro 100 000 vozů. Čínský útok má zajistit nová továrna přímo v Evropě
Čínský útok na Evropu skutečně povede hatchback poháněný bateriemi. Výrobce SAIC je odhodlán zapustit v EU hlubší kořeny, a to především kvůli jeho masivnímu obchodnímu úspěchu. Se svou bývalou britskou značkou Morris Garages meziročně více než zdvojnásobil prodeje a podle šéfa místního dealerství je čas na další expanzi.
Čínská (nutno připomenout, že státní) společnost SAIC hledá v Evropě místo, kde by mohla postavit svůj nový závod. Již předem upozornila, že počítá s vyššími náklady na výstavbu ve srovnání s potřebnými financemi, pokud by nechala továrnu postavit doma.
V tuto chvíli však ekonomické výhody evropské expanze začínají převažovat nad výhodami vývozu nových automobilů přímo z Číny. A mohou za to evropští motoristé, kteří si MG jednoznačně oblíbili.
Automobilce se totiž v prvních šesti měsících letošního roku podařilo na starém kontinentu prodat 99 789 vozů, zatímco ve stejném období loňského roku to bylo 42 296 vozů.
Elektrický MG4 si nevede vůbec špatně. S 29 458 registracemi se stal druhým nejprodávanějším modelem značky. Lépe si vedl pouze kompaktní crossover MG ZS – prodalo se 35 753 kusů. A právě výše zmíněná hranice jednoznačně rozhodla.
„Očekáváme, že náklady na místní výrobu budou vyšší, ale pokud prodáváte 200 000 vozů ročně, je čas,“ řekl pro server Automotive News Europe šéf evropské divize MG William Wang.
Továrna na evropské půdě odstraní desetiprocentní dovozní clo, MG také očekává, že něco ušetří na dopravě, a navíc místní výrobní linka bude moci být pružnější vůči přáním místní klientely.
Hledá se vhodná lokalita…
Wang v rozhovoru zdůraznil, že rozhodnutí státní společnosti SAIC postavit novou továrnu v Evropě není politickým rozhodnutím. „Jsme podnikatelé, o politickém rozměru příliš nepřemýšlíme,“ říká.
Pokud jde o místo, kde bude továrna stát, žádné rozhodnutí zatím nepadlo. Konečné rozhodnutí by mělo padnout během dvou až tří let. „Musíme porovnat náklady na energie, mzdy, prostě všechno, abychom zjistili, která země bude nejvýhodnější. Zkrátka potřebujeme podrobnou kalkulaci,“ oznámil šéf MG v Evropě.
Jen připomínáme, že jednou ze zvažovaných lokalit byl Longbridge u Birminghamu. Původní britský MG zde měl montážní závod, který byl však v roce 2021 zbourán a v současné době se na jeho místě plánuje výstavba bytových domů.
Zdroj: redakce, automobilwoche.de