Dieselové pasti v automobilech, které Češi stále milují

Přidat na Seznam.cz

Kdo hledá auto na delší trasy, stále se poohlíží po naftových motorech. Pro trasy dlouhé několik set kilometrů neexistuje lepší volba. Přesto se výrobcům stalo několik přešlapů, a to i u oblíbených modelů.

Volkswagen 2.0 TDI PD

Motor TDI o objemu 2,0 litru dělal řidičům spoustu problémů. U motoru 2.0 TDI dochází po delším provozu k praskáním hlavy a poruchám pohonu olejového čerpadla. Opravy těchto neduhů jsou bohužel velmi nákladné. Vadné komponenty byly opraveny pouze v modelech z roku 2008, takže pozor na modely z let 2003-2007. Dále jsou to vstřikovače Siemens. Jsou nespolehlivé a často selhávají.

Problémy skončily s uvedením verze 2.0 TDI CR, tj. se systémem Common-Rail v roce 2007. Tento motor již není na černé listině. Díky tomu si můžete užívat vynikající motor, kterým 2.0 TDI koneckonců je, jak uvádí server CarVertical.

Automobily které motor mají: Volkswagen Golf, Passat, Touran a Sharan; Audi A3, A4, A6; Škoda Octavia a Superb; Seat Altea, Toledo a Leon.

Isuzu 3.0 dCi, CDTi a TiD

Jedná se o třílitrové vznětové motory V6 od společnosti Isuzu. Tyto motory se používaly ve vozech Renault (3.0 dCi), Opel (3.0 CDTI) a Saab (3.0 TiD). Vadné jsou verze s výkonem 177 koní označené P9X701 u Renaultu, Y30DT u Opelu a D308L u Saabu.

Vznětový motor Isuzu byl chválen pro svou vysokou kulturu provozu a dobrý výkon, ale kouzlo se zlomilo, když motor dosáhl 150 000 kilometrů. Ukázalo se, že motor měl velmi vážnou konstrukční vadu a opakovaně se přehříval. Doporučujeme vám, abyste se tomuto motoru za každou cenu vyhnuli, protože by vám mohly vzniknout velmi vysoké náklady.

Automobily které motor mají: Renault Avantime, Renault Espace, Renault Vel Satis, Opel Vectra C, Opel Signum, Saab 9-5

Ford 2.0 TDCi

Neúspěšný vznětový motor značky Ford se ve vozech této společnosti objevil v letech 2000 až 2009. Jedná se o dvoulitrový motor TDCi s označením ZSD420, který na českém trhu najdeme především pod kapotou populárního Fordu Mondeo.

Jaké problémy měl vznětový motor Ford? Ucpání vstřikovačů. K opravě je třeba přistupovat komplexně, jinak regenerace vstřikovačů dlouho nevydrží.

Automobily které motor mají: Ford Mondeo III a Jaguar X-Type

Mazda 2.0 CiTD

Mazda 6 je velmi zajímavé auto, pokud hledáte slušný vůz střední třídy na trhu s ojetinami. U vychvalovaných Japonců je však třeba si uvědomit dva problémy. Nejprve je třeba se podívat na korozi, která se u starších Mazd vyskytuje velmi ráda. Za druhé, doporučujeme vám, abyste se měli na pozoru před Mazdami se vznětovými motory.

Co se porouchá? Vstřikovací systém, vysokotlaké čerpadlo nebo dvouhmotový setrvačník. Dvoulitrový vznětový motor Mazda (MZR-CD – řada RF) je agregát, který je velmi citlivý na kvalitu oleje. Objevují se také poruchy regulátoru volnoběžných otáček, trhliny v mezichladiči a poškození EGR ventilu.

Automobily které motor mají: Mazda 3, Mazda 5, Mazda 6, Mazda MPV

BMW 2.0d

Při koupi ojetého BMW buďte velmi opatrní u vozů s dvoulitrovým vznětovým motorem (M47D20/M47TUD20). Jedná se o jednu z těch jednotek, které mohou doslova vyčerpat peněženku majitele. Seznam problémů je dlouhý – poškození turba, dvouhmotového kola nebo vstřikovačů. Dochází dokonce i k praskání klikové hřídele! Na trhu s ojetými vozy se raději vyhněte starším BMW s motorem 2.0 d. Pokud o takový vůz velmi stojíte, musíte si ho velmi pečlivě prohlédnout, nejlépe zajet ke specialistovi. Pozor na modelové roky 1998-2005.

Automobily které motor mají: BMW řady 1, BMW řady 3, BMW řady 5, BMW X1, BMW X3, Land Rover Freelander

Zdroj: redakce,