Devadesátky v Indii neskončily. Maruti Suzuki omladilo dodávku Eeco, vypadá jako stroj času

Přidat na Seznam.cz

Lehké užitkové vozy ušly dlouhou cestu, pokud jde o styl, technologie a jízdní dynamiku, ale v některých částech světa, například v Indii, jsou stále k dispozici některé produkty staré školy, navržené v minulém století.

Jedním z nich je Maruti Suzuki Eeco, který byl právě modernizován a může se pochlubit novým motorem, digitální přístrojovou deskou a novým odstínem exteriéru, přestože vypadá stále jako dodávka z 90. let, jak tvrdí server Indianautosblog.com.

Maruti Suzuki Eeco bylo v Indii představeno v roce 2010, ale jeho počátky sahají daleko do minulosti. Šlo o omlazenou a přejmenovanou verzi modelu Maruti Suzuki Versa, který se prodával od roku 2001 a který sám byl indickou verzí desáté generace Suzuki Carry/Every z roku 1999. Překvapivě se exteriér za těch 23 let příliš nezměnil, s výjimkou čirých čoček světlometů. Pro rok 2022 společnost přidala nový odstín exteriéru Metallic Brisk Blue, který nahradil starý odstín Cerulean Blue.

Uvnitř se nachází nový volant a digitální přístrojový panel, převzatý z jiných modelů Suzuki jako Alto a Celerio. Nepředstavujte si však přepychový digitální kokpit, protože mluvíme o malém displeji s číslicemi. Kabina je nabízena v pětimístné nebo sedmimístné konfiguraci, i když v té druhé nezbývá příliš místa pro zavazadla.

V autě zcela chybí také infotainment nebo dokonce audiosystém. Místo toho je středová konzola modelu Eeco opatřena plastovým krytem s notami, takže si můžete představovat, že posloucháte hudbu, alespoň do doby, než se rozhodnete pro aftermarketové řešení. Ve výbavě naštěstí nechybí klimatizace s topením, která má nyní moderní otočné ovladače nahrazující staré posuvné. Z hlediska bezpečnosti dostalo Eeco dva airbagy, ABS, EBD, dětskou pojistku, parkovací senzory a imobilizér.

Nejdůležitějším vylepšením Maruti Suzuki Eeco je nový atmosférický motor řady K s objemem 1,2 litru, který dosahuje výkonu 81 koní a točivého momentu 104,4 Nm. To je o 10 % vyšší výkon než u předchozího 1,2litrového motoru řady G, přičemž spotřeba paliva se zvýšila o 25 %. Kromě běžného modelu s benzinovým motorem je k dispozici také varianta téhož motoru na CNG s výkonem 72 koní a točivým momentem 95 Nm. V obou případech je výkon přenášen na zadní nápravu prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky.

Cena vozu Maruti Suzuki Eeco v Indii začíná v přepočtu na 6236 amerických dolarů (cca 150 tisíc korun), což vysvětluje základní design a holý charakter dodávky. Nejdražší variantou je Ambulance, která stojí 9941 amerických dolarů (cca 235 tisíc korun). Bez jakékoliv konkurence na indickém trhu má Maruti Suzuki Eeco v tomto segmentu 93% podíl na trhu a od svého uvedení na trh se ho prodalo více než 975 000 kusů.

Zdroj: indianautosblog.com