Dacia zaútočí na Karoq i Tucson. A vlastně musí. Tam se točí největší peníze
Dacia expanduje jako nikdy předtím. Koncepce cenově dostupných vozů, které naslouchají skutečným přáním zákazníků, nikoliv legislativě, funguje a přináší své ovoce. Je čas postoupit o stupeň výš, a tak Dacia útočí na Karoq a celou řadu kompaktních SUV, jak píše server KM 77. Jak prozradil její viceprezident, ve skutečnosti musí být v této hře. Právě v tomto segmentu se dnes vydělávají největší peníze.
Úspěch značky Dacia se pomalu dostává do učebnic a je krásným příkladem doby, ve které žijeme. Dnes se mnohé automobilky předhánějí v tom, aby zákazníkům nabídly co nejprémiovější produkt v co nejlepší kvalitě, s armádou asistenčních systémů a doplňkových služeb, o kterých se zákazníkům ani nesnilo, a přesto se jim nedaří získat dominantní podíl v segmentu. Důvod je jednoduchý, stejný přístup používají všichni konkurenti. V dnešní době je prodej mnohdy spíše o emocích a přitažlivosti pro určitou značku.
A pak je tu Dacia, která si nehraje na naleštěnou bídu, neláká na zbytečnosti a nabídne jen to, co její zákazníci skutečně potřebují. A kdo by chtěl více, má smůlu a musí se obrátit na „prestižnější“ výrobce. Když Carlos Ghosn, tehdejší šéf koncernu, prohlásil, že bude Dacii držet v roli Popelky tak dlouho, jak jen to půjde, ostatní si udiveně klepali na čelo. Čas však ukázal, že to funguje. S postupem času se však pravidla hry pomalu mění, a tak Dacia připravuje další úder. Tentokrát se bude jednat o skok nahoru.
Tady se točí větší peníze
Již šéf skupiny Renault Luca de Meo jednou prohlásil, že Dacia se zaměří pouze na vylepšování toho nejnutnějšího. Tedy skutečné potřeby svých zákazníků, bez přehnaných ambicí získat kvanta nových zákazníků na úkor těch stávajících. To však neznamená, že musí zůstat v segmentu B, kde dnes provozuje své nejúspěšnější modely.
„Nezůstaneme jen v segmentu B, kde jsme dnes nejaktivnější, ale posuneme se o stupeň výš,“ říká viceprezident značky Dacia Lionel Jaillet. „Důkazem je nový Bigster, díky němuž se v roce 2024 staneme součástí nejvýnosnějšího segmentu kompaktních SUV v Evropě,“ dodal Jaillet. Bude zajímavé sledovat, s jakou taktikou nakonec Dacia přijde v segmentu kompaktních SUV. Každopádně je jisté, že ani zde nehodlá slevit ze svého záměru uspokojovat především potřeby zákazníků a nevytvářet násilně image luxusního vozu pro náročné klienty.
Jaillet také potvrdil, že Dacia nepřipravuje větší elektromobil s velkou trakční baterií. V budoucnu přenechá toto území aliančním partnerům. Naopak téma LPG je jí stále blízké a jak Jaillet uvedl, platforma CMF-B, kterou bude Bigster využívat, je již připravena pro instalaci nádrží na LPG. Zdá se tedy, že brzy rozvíří vody kompaktních SUV více, než by si někteří konkurenti přáli.
Zdroj: redakce, km77.com