Dacia Logan Comfort LPG. Když vás rozpočet nepustí
Dacia Logan je vůz dostupný lidem. Má přijatelnou cenu a nízké provozní náklady.
Filozofie značky Dacia se nám líbí. Nízká cena, minimální provozní náklady, slušná výbava plná komfortu a asistenčních systémů. Předpokládám, že zákazníci sáhnou po výbavě Comfort pro rodinu, pro podnikání, kdy vůz bude vydělávat, budou zákazníci pravděpodobně spíše volit základní úroveň výbavy Essential bez kvanta příplatků, jak píše server ADAC.
Jsme rádi i za jednu zásadní věc, která pomáhá šetřit peníz. Logan můžete mít v současné době pouze ve verzi LPG, která je na plyn výkonnější než na benzin a poskytuje neuvěřitelný kombinovaný dojezd přes 1350 kilometrů, z čehož vám podaří reálně ujet 570 kilometrů na plyn.
Jednoduchá robustnost
Ať už zvenku, nebo zevnitř, máte pocit, že Logan je pěkně robustní. Vysoká přední část a ještě vyšší zadní část opticky zvětšují vůz. Pěkná je také grafika předních světel, kde režim potkávacích světel má technologii LED a svítí jasně a příjemně doširoka, režim dálkových světel s halogenem pak svým žlutým světlem trochu pohasíná.
Sázku na jistotu je taky v podobě 15palcových kol s vysokoprofilovými pneumatikami, která sice mají „plechový“ tvar s knoflíky, ale opravdu se hodí k zajímavému stříbrnému odstínu a stylu vozu. Patnáctky s vyšším profilem navíc lépe tlumí nerovnosti a vy tak můžete pohodlně jezdit i po panelových cestách.
Uvnitř překvapí také velká přístrojová deska, která je podmíněna výše umístěnou spodní hranou čelního skla. Vizuálně je horizontálně rozdělen efektní, ale na mé poměry strohou látkou, která sahá až k opěrkám předních dveří. Cestující vzadu se musí spokojit s klasickým plastem. Celý interiér je z levného tvrdého plastu a opravdu by mi na něm nic nevadilo, kdyby a) exponovaná místa na dveřních opěrkách byla měkká, b) obložení dveří nemělo opravdu tvrdou hranu u bočních oken, ale ta designově splývá s palubní deskou.
Řešení pevných koberců, které pokrývají vnitřní prahy až po těsnění dveří je super. Důležité je, že Logan je skutečně prostorný, a to jak vpředu, tak vzadu. Vejde se do něj téměř každý. Do hlubokého kufru se vejde spousta věcí, organizér, který se složí na pár plastů a vytvoří tak praktickou skládací . Víko využívá klasický pákový princip s velkými rameny a údernou pružinou.
Na vnitřní straně víka však není žádný koberec, který by chránil kov víka. Její absence z důvodů zvukové izolace v případě sedanu, kde zadní sedadla tlumí hluk, ale plně chápu, protože šetřit na cenově dostupném autě je statisticky nutné i na maličkostech. Pod podlahou zavazadlového prostoru se nachází toroidní nádrž na LPG polské značky Stako o objemu 50 litrů. (při 80% naplnění 40 litrů – podle údajů výrobce). Kolem něj je ještě spousta místa pro povinné vybavení a další potřebné nástroje.
Překvapivě příjemné
Místo klíče dostanete kartu. Tříválcový motor má trochu hrubší chod, zejména po nastartování. Z výfuku je však slyšet jeho práce, a když to uděláte špatně, přidáte a hned uberete, vystřelí trochu nahoru i při otáčkách, které jsou velmi daleko od omezovače, a je jedno, jestli motor běží na plyn nebo na benzín. Jezdí na plyn jinak než na benzín?
Nemá smysl auto vytáčet, nemá to rádo. Scenérie řazení je přesně taková, jaká se od vozu s cenovkou očekává, tedy průměrná na dráhy a přesnost. Tvar hlavice je divný a hlavice je nahoře zkosená. Jízda je však překvapivě příjemná, motor je ochotný, dobře zatáčí a i při ostřejší jízdě komfortní podvozek slušně drží.
Je to levné auto. Ale pozor. Kromě vyhřívaných sedadel (příplatková výbava) tu není žádný nedostatek ve výbavě. Asistent pro sledování mrtvého úhlu v čirých zrcátkách, parkovací senzory vpředu i vzadu (můžete měnit 3 druhy tónů) včetně couvací kamery nebo poměrně benevolentní aktivní brzdění bez falešných a předčasných poplachů) opravdu pomáhají.
Ano, je to levnější auto na trhu, ale další věc, kterou bychom rádi viděli, je lepší odhlučnění motoru a předních kol. Takové věci nás u nových aut vždycky štvou, protože je to položka za pár tisíc Kč.
Zdroj: adac.de