MotorGuru.cz
  • Nejnovější články
zdroj

Čtyřkolkař Tůma překonal všechny navigační pasti a na Dakaru se posunul na osmé místo

Rallye Dakar 2022

Konečně využil své dobré navigační schopnosti. Jezdec na čtyřkolce Zdeněk Tůma zajel ve středeční předlouhé etapě skvělé sedmé místo a v celkovém pořadí Dakarské rallye se posunul na osmou příčku. „Je to super, povedlo se. V této etapě byla komplikovaná navigace, protože vítr rozfoukal stopy. Navíc pořadatel si přichystal několik chytáků,“ popisoval Tůma z českého týmu BARTH Racing. Na nejrychlejšího ztrácí 4 hodiny a 11 minut.

Středeční měřený úsek byl nejdelší z celé soutěže, měřil 465 kilometrů. A obsahoval asi veškeré terény, po kterých lze v Saudské Arábii jezdit. „Na začátku nás čekaly rychlé pasáže, kameny, duny, větší i menší. No a pak to končilo rychlými pláněmi a sjeli jsme také koryta řeky. Bylo to opravdu rozličné,“ tvrdil Tůma, který se v Saudské Arábii posouvá výsledkovým pořadím dopředu. I proto, že po cestě nabral všechny waypointy.

„Jeden z nich se nacházel na velké duně, na první pokus se mi ale nepovedlo vyjet až na vrchol. Musel jsem ji celou objet. Další bod jsem musel také trochu hledat, nebyl ale daleko, tak čtyři sta metrů. Je důležité také trefit cestu, která k waypointu vede. Občas se totiž překrývají a může to mást,“ vysvětlil Tůma, který ve středu využil své skvělé navigační schopnosti.

  • Foto: BARTH Racing

Zranění motorkáři na trati

Zároveň čtvrtá etapa byly velice rychlá, Tůma na své čtyřkolce Yamaha Raptor jel někdy i přes 125 kilometrů v hodině. „To bylo hlavně na těch holých pláních, kde se jelo naplno. Třičtvrtě etapy jsem jel na pětku. Náš rychlostní limit je 130 kilometrů v hodině, když jsem se k němu přiblížit, už mi to na přístrojové desce pípalo,“ dodal Tůma, podle kterého jsou tyhle momenty nebezpečné. „Na trase byly různé terénní vlny a vymleté díry s vodou. Když si nedáte pozor a vjede za horizontem do nějaké nerovnosti, můžete v této rychlosti snadno havarovat. Bohužel jsem projížděl kolem dvou motorkářů, u kterých už byl vrtulník,“ popisoval Tůma z českého týmu BARTH Racing.

Český jezdec odpočíval v bivaku v Rijádu, odkud povedou dvě etapy. Ve čtvrtek pojedou motorky a čtyřkolky odlišnou trasou než závodní vozy s kamiony. „Na trati mě tak nebudou auta předjíždět, což je dobře. Ve středu mě totiž na 210 kilometru mě jedno auto předjelo, což není nikdy moc příjemné,“ popsal Tůma.

Zdroj: BARTH Racing


Redaktor: Petr Vyhnánek

Zdroj

KGB na kolech. 8 nejlepších vozidel, která kdy KGB používala dle hodnocení jejich agentů

Zdroj

Škoda Auto a BMW svolávají hybridy kvůli riziku požáru. Svolávačku zahájila i Honda a Lexus

Collard

Jaké jsou příznaky prasklého těsnění hlavy motoru a jak je diagnostikovat?

NoPeace

Krádeže katalyzátorů zašly příliš daleko. V sázce je větší ochrana a přísnější zákony

kaboompics

Autobaterie musí vydržet déle než 5 let. Stačí jednoduché věci a pár minut

Ajay Suresh

5 nejlepších způsobů použití WD40 v autě II.

Zdroj

Sedan s třemi řadami sedadel od Volva, který milovali němečtí komunisti. Co to bylo za auto?

Zdroj

Které ojetiny nejvíce korodují? Podívejte se na seznam a dejte si na ně pozor

Zdroj

Inspirací pro vznik zásadního modelu Quattro byl terénní vůz s pohonem všech kol, který Audi postavilo pro německou armádu


  • zdroj: BARTH Racing
Foto:

Čtěte také

  • ZdrojKGB na kolech. 8 nejlepších vozidel, která kdy KGB používala dle hodnocení jejich agentů
  • ZdrojŠkoda Auto a BMW svolávají hybridy kvůli riziku požáru. Svolávačku zahájila i Honda a Lexus
  • CollardJaké jsou příznaky prasklého těsnění hlavy motoru a jak je diagnostikovat?
  • NoPeaceKrádeže katalyzátorů zašly příliš daleko. V sázce je větší ochrana a přísnější zákony
  • kaboompicsAutobaterie musí vydržet déle než 5 let. Stačí jednoduché věci a pár minut

MotorGuru.cz
  • Pracovní nabídky
  • Kontakty
© MotorGuru.cz 2022
Na našich webových stránkách používáme soubory cookie, abychom vám poskytli nejrelevantnější zážitek tím, že si zapamatujeme vaše preference a opakované návštěvy. Kliknutím na „Přijmout“ vyjadřujete souhlas s použitím VŠECH souborů cookie.
Cookie nastaveníPřijmout
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vždy povoleno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
ULOŽIT A PŘIJMOUT