Co znamenají loga značek aut? Třeba BMW odkazuje na minulost letectví a na bavorský původ
Značky aut nejsou jen o tom, jak se auto chová na silnici, ale také o jejich kořenech.
Většina z nich si pečlivě hlídá i to, jak vypadá jejich logo – a co všechno má vyjadřovat. Některá jsou jednoduchá a přímá, jiná ukrývají symboliku, kterou by člověk možná vůbec nečekal. Vezmeme si pod lupu pár známých log, začneme klasikou z Německa – BMW.

BMW: Kde je to letadlo?
Spousta lidí si dodnes myslí, že logo BMW představuje vrtuli letadla. A vlastně na tom není nic úplně špatně – jen je to trochu složitější. Značka BMW (Bayerische Motoren Werke – Bavorská motorová továrna) vznikla z firmy, která vyráběla letecké motory. A to logo? Kruhový tvar vychází z loga původní firmy Rapp Motorenwerke. Uvnitř jsou čtyři pole v barvách modré a bílé – přesně v odstínech bavorské vlajky. Takže vrtule ano, ale hlavně hrdost na bavorský původ.
Ten mýtus o vrtuli se chytil hlavně díky reklamě z 20. let, kde se logo objevovalo jako točící se vrtule. Ale oficiálně se BMW hlásí spíš k symbolice regionu a svým kořenům než k letecké historii.

Audi: Čtyři kruhy, čtyři značky
Logo Audi se tváří jako minimalistický designový prvek – čtyři spojené kruhy. Ale každý z nich má svůj význam. Symbolizují spojení čtyř původních značek, které v roce 1932 vytvořily Auto Union: Audi, DKW, Horch a Wanderer. Dnes už si na tyto značky nikdo moc nevzpomene, ale právě díky jejich spojenectví vznikla silná německá značka, která přežila až do dnešních dnů. A to logo je tichou připomínkou, že síla je v jednotě.
Mercedes: Hvězda, která ovládá všechno
Třícípá hvězda v logu Mercedes-Benz nevypadá nijak tajemně. Ale co symbolizuje? Tři cípy znázorňují ambici značky být nejlepší na zemi, ve vodě i ve vzduchu. Už před více než sto lety si tahle značka věřila, že zvládne cokoli, co má motor – a tohle logo to mělo říct světu. A když se k tomu přidá ten elegantní kruh kolem, dostáváme logo, které je známkou luxusu, síly a technické dokonalosti.
Ferrari: Štěstí v podobě koně
Logo Ferrari je pro mnohé skoro až magické – černý vzpínající se kůň na žlutém poli, doplněný o italskou trikolóru. Ale odkud se vlastně vzal ten kůň? Enzo Ferrari, zakladatel značky, ho převzal od slavného italského pilota Francesca Baraccy, který si ho maloval na své letadlo během první světové války. Podle Enzovy verze mu Baraccova matka jednou řekla, že mu kůň přinese štěstí. No a měla pravdu.
Žluté pozadí pak není jen tak náhodné – je to barva města Modena, odkud Ferrari pochází. Celé logo tak v sobě spojuje sílu, rychlost, odvahu a hrdost na domov.
Peugeot: Lev, co řve od 19. století
Logo Peugeotu se během let dost měnilo, ale lev zůstal. Proč právě lev? Značka s kořeny ve Francii ho zvolila jako symbol síly, elegance a odolnosti – vlastností, které měla mít i jejich auta. Původně se lev objevil už v roce 1847 jako značka kvality na pilkách a nástrojích, které Peugeot vyráběl. A když přešli na auta, lev šel s nimi. V poslední verzi vypadá jako hrdý heraldický symbol – moderní, ale pořád důstojný a silný.
Toyota: Tři elipsy, jeden vesmír
Logo Toyoty je na první pohled jednoduché – tři elipsy, které se proplétají. Ale symbolika je bohatá. Jedna elipsa představuje srdce zákazníka, druhá srdce firmy a třetí (ta vnější) celý svět, ve kterém značka působí. Když se podíváte pozorně, v logu jsou zároveň zakomponována všechna písmena slova „Toyota“. Je to přesně ten typ loga, které vypadá jednoduše, ale čím víc se díváte, tím víc v něm najdete.
Zdroj: quora.com, Business Insider