Co je to vakuové čerpadlo a jak se může porouchat?
Vakuová pumpa je hovorový výraz pro vývěvu. Je zodpovědná za vytváření podtlaku potřebného například pro fungování brzd.
Složitá konstrukce automobilu obsahuje mnoho na sebe navazujících součástek, které mají v konečném důsledku vliv na bezpečný provoz celého vozidla. Jednou z těchto součástí je vakuová pumpa, tzv. vývěva.
Co je to vakuové čerpadlo?
Jedná se o zařízení používané v každém vznětovém motoru, které pohání posilovací mechanismus brzdového systému, uvádí web Autokult. U zážehových motorů se vyskytuje velmi zřídka, protože systém posilovače je poháněn podtlakem v sacím systému motoru, který je u vznětových motorů příliš nízký.
Za správnou a dlouhodobou funkci vývěvy je zodpovědný motorový olej, který ji maže a chrání před přehřátím. Selhání hlavního brzdového válce se nejprve projeví zhoršením účinnosti brzdového systému.
Příčinou poruchy může být opotřebení nebo únik oleje. Nedostatek podtlaku v hlavním válci může také znamenat netěsnost způsobenou poškozenými pryžovými hadicemi. Jedná se o častou příčinu poruchy, proto by se tyto prvky měly zkontrolovat jako první, aby se předešlo nákladným výdajům spojeným s nákupem nového čerpadla, okolo 3 000 – 10 000 korun.
Alternativou k novému dílu je repasované čerpadlo, za které musíte zaplatit polovinu ceny nového, nebo si pořídit levnou těsnicí sadu, která by měla zabránit únikům.
Zdroj: autokult.pl