Citroën se dvěma motory V8. Byl postaven za jediným účelem. Víte za jakým?

Přidat na Seznam.cz

Délka přes 7 metrů, dva motory V8 „pod kapotou“ a hmotnost přes 9 tun. To nejsou čísla, která se vám vybaví, když mluvíte o francouzských automobilech. Přesto se týkají modelu Citroën vytvořeného pro velmi specifický úkol, napsal server Bodemer Auto.

Uvedení nové pneumatiky na trh vyžaduje velký výzkum a testování. V případě těžkých pneumatik je to ještě složitější. Nasazení pneumatik na těžké auto a jízda na hraně není příliš bezpečná, proto společnost Michelin potřebovala pro tento úkol vozidlo, které tento úkol zvládne levou zadní.

Společnost Michelin měla na počátku 70. let podíl ve společnosti Citroën. Stačilo tedy zavolat do vývojového centra a zadat své požadavky. Ty byly jedinečné, a proto i samotný vůz byl jako z jiného světa. Automobilka Citroën se k projektu rychle připojila a přizpůsobila model své řady DS Break potřebám inženýrů Michelinu. Slavný Mille Pattes, jak se autu přezdívalo, ožívá a stává se prvním prototypem dlouhé řady analytických vozidel.

Na automobilu lze testovat až 11 kol současně, a to v podmínkách podobných těm, jaké panují v pevných laboratořích. Na zkušební stanici uprostřed vozidla je umístěno 11. kolo. Přístroj umožňuje testovat celou řadu pneumatik Michelin od osobních automobilů až po těžká nákladní vozidla 12 R 22,5. Auto vypadá jako velký Citroën DS a je vybaven hydropneumatickým odpružením. Je poháněn dvěma motory Chevrolet 454. Jeden z nich je zodpovědný za pohon kol. Obr váží 9,5 tuny. Přesto dokázal zrychlit až na 180 km/h. Proto měl na palubě dvě palivové nádrže, každou o objemu 90 litrů.

Citroën DS PLR Break se samozřejmě již nepoužívá k testování, ale značka jej ráda využívá pro různé akce. Většinu času stojí v muzeu Michelin v Clermont-Ferrand ve Francii.

Zdroj: bodemerauto.com