Čínská značka představila levnou vlajkovou loď s 1000 Km dojezdem

Přidat na Seznam.cz

Čínská automobilka NIO právě představila nový elektrický sedan s názvem NIO ET7. Konkurovat by měl populární Tesle Model S nejen výkonem, ale také dojezdem, který překonává hranici 1000 km na jedno nabití.

NIO to na svém dnešním online představení rozbalil ve velkém stylu a veškerá konkurence včetně Tesly by měla mít na pozoru před novým modelem ET7. V pořadí již čtvrtý elektromobil této čínské automobilky konkuruje v segmentu elektrických sedanů a je tím největším hráčem na trhu.

NIO ET7 se začne prodávat již v prvním čtvrtletí 2022, ale nabídne opravdu zajímavé specifikace jako dojezd, výkon či dokonce plně autonomní řízení. K dispozici budou tři různé verze lišící se velikostí baterie, a tím pádem i dojezdem na jedno nabití.

foto / NIO

Dojezd 500 km podle čínské normy NEDC
Cena v přepočtu 57 000 € nebo 47 700 € + 123 € měsíčně za pronájem baterie ET7 100 kWh

Dojezd 700 km podle NEDC
Cena v přepočtu 64 000 € nebo 47 700 € + 187 € měsíčně za pronájem baterie ET7 100 kWh Premier Edition

Dojezd 700 km podle NEDC
Cena v přepočtu 66 500 € nebo 50 200 € + 187 € měsíčně za pronájem baterie ET7 150 kWh

Dojezd 1 000 km podle NEDC
Dostupnost koncem roku 2022, cena neznámá

foto / NIO

Všechny tři verze budou poháněny dvojicí elektromotorů (180 kW přední, 300 kW zadní) s pohonem na všechna čtyři kola. Celkový výkon bude činit 480 kW (643 koní) a točivý moment dosáhne až 850 Nm. Z 0 na 100 km / h by to měl NIO ET7 zvládnout už za 3,9 sekundy.

Součástí výbavy bude i inteligentní vzduchový podvozek, vyhřívaná, ventilovaná a masážní sedadla či prosklená panoramatická střecha. Před řidičem se bude nacházet 10.2″ displej a pro ovládání multimédií či vozidla poslouží 12.8″ hlavní středový displej. Audio systém bude v základě tvořit až 23 reproduktorů.

foto / NIO

Elegantní a zároveň sportovní design dodají vozidlu bezrámové okna či vysouvací kliky na dveřích. Standardní součástí vozidla bude i nový digitální klíč, který dokáže vůz lokalizovat s centimetrovou přesností.

Novinka od NIO disponuje i nejnovější generací autonomního řízení, kterému pomáhá jedenáct 8 MPx kamer okolo celého vozidla, 33 vysoce výkonných senzorů, 12 ultrasonických senzorů, dvojice lokalizačních jednotek a také LIDAR systém. Celý systém dokáže generovat až 8 GB dat za sekundu, o výpočetní výkon proto postará čtveřice Nvidia Orin čipů.

foto / NIO

NIO bylo loni úspěšné
Automobilka NIO přišla na domácím trhu s velmi zajímavou službou Baas (Battery as a Service) a v rámci této služby si umí zákazníci pronajímat baterii od automobilky. Služba dává smysl zejména z důvodu, že na domácím trhu disponuje NIO stanicemi na výměnu baterií, které dokáží vyměnit vybitou baterii za nabitou už do tří minut.

V případě potřeby si tak majitelé elektromobilů NIO mohou během různých měsíců pronajmout baterie s různou kapacitou. Tato služba se stala v Číně extrémně oblíbenou, o čemž svědčí i čísla vyměněných baterií.

NIO navíc plánuje přinést tuto možnost i do Evropy, čímž by přinesly skvělou alternativu ke standardním nabíjecím stanicím pro elektromobily. Stanice pro výměnu baterií by však mohly využívat pouze majitelé elektromobilů NIO.

foto / NIO
foto / NIO