Česko se připravuje na benzín E10. V Německu jsou ale už dál a testují ekologické palivo E20
Řada českých řidičů momentálně řeší, jak se od nového roku popasuje s benzínem E10. V Německu jsou ale už ještě dál, neboť tam se postupně rozšiřuje již benzín s označením E20, který obsahuje až 20 % ethanolu. Velkým tématem je toto palivo i pro Evropskou unii, která by se měla v dalších měsících rozhodnout, jestli toto palivo schválí, píše server ADAC.
Jako první se nové palivo s označením Super Eco E20 objevilo v německém Mannheimu. Zatím jde o testovací provoz, benzín využívají jen flotily vybraných firem, a to konkrétně Südzucker AG, CropEnergies AG, BENEO GmbH a BENEO Palatinit GmbH.
Pozitiva pro životní prostředí
Němci si od tohoto paliva slibují, že by mělo v praxi pomoct životnímu prostředí. Super Eco E20 by totiž mělo snížit emise oxidu uhličitého asi o patnáct procent a zároveň by se měla snížit produkce oxidů dusíku. Motory by měly vyrábět i méně pevných částic.
Přítomnost ethanolu v palivu je ale velmi diskutabilní, starší automobily s ním totiž mohou mít kvůli biosložce problém.
Negativa se ale objevují až s časovým odstupem
Moderní i několik starších motorů od automobilky Volkswagen by neměly mít s tímto palivem problém. Společnost CropEnergies ale přesně neuvedla, o jaké konkrétní motory v praxi jde. Zároveň ale platí, že případná negativa užívání tohoto paliva se dostavují až v delším časovém horizontu.
Zdroj: ADAC