Bývalý F1 závodník spolupracuje s českou Pragou na vývoji brutálního supersportu. Pochlubil se fotkami z kokpitu

Přidat na Seznam.cz

Jezdec týmu Andretti Autosport IndyCar a bývalý závodník Formule 1 Romain Grosjean spolupracuje s českým výrobcem závodních vozů Praga na vývoji zcela nového silničního hyperautomobilu.

Grosjean, ambasador značky Praga, si stanovil za cíl dodat společnosti skutečný nekompromisní výkonný vůz pro dvě osoby na silnici i na okruhu a následně se plně zapojil do projektu s názvem Praga Bohema.

„Byl jsem ohromen úžasným výkonem vozu Bohema na okruhu, jeho dostupností na silnici a snadným přechodem mezi oběma typy,“ řekl Grosjean. „Praga skutečně splnila mou výzvu. Na silnici máte hladkou jízdu, vůz eliminuje nerovnosti, můžete si povídat se spolujezdcem a vše je v klidu a v pořádku. Pak už stačí jen přepnout pozornost a jste na trati. Stejné oblečení, stejné auto, ale pocit se změní a vy znovu a znovu posouváte hranice možností a sbíráte úžasné časy na kolo, objevujete neuvěřitelné možnosti Bohemy. A my máme ještě několik měsíců na to, abychom doladili poddajnost na silnici a časy na kolo na trati.“

Bohema, známá v poslední době především díky svým závodním vozům, je prvním sériovým silničním počinem 115 let staré značky od jejího obnovení v minulém desetiletí.

Bohema, poháněná uprostřed uloženým 3,8litrovým šestiválcem twin-turbo z Nissanu GT-R a vyvinutá britskou společností Litchfield Engineering, bude mít výkon 700 koní a hmotnost pod 900 kg. Výrobcem udávaný cíl je 982 kg s náplněmi, ale bez paliva, díky použití monokokové konstrukce z uhlíkových vláken spolu s hořčíkem, hliníkem a titanem.

Zavěšení je nezávislé a karbonová karoserie byla zdokonalena rozsáhlým CFD modelováním a pobytem v nespecifikovaném aerodynamickém tunelu Formule 1, aby vyvinula přítlak přes 900 kg při rychlosti 250 km/h. Jeho celková maximální rychlost bude něco přes 300 km/h a časy na kolo údajně konkurují závodním vozům GT3.

Zvenku i uvnitř byla zvláštní pozornost věnována tomu, aby hmotnost vozu byla nízká, ale výkon vysoký. Přesto se nejedná o úplný kompromis, exteriér navzdory své funkci vykazuje velkolepé tvary a interiér je schopen pohodlně usadit dvě vysoké dospělé osoby i na míru upravená zavazadla.

Praga hodlá ve spolupráci s rallye týmem Kresta Racing v závodě v České republice během čtyř až pěti let ručně vyrábět přibližně 20 vozů ročně. Celkem bude vyrobeno 89 vozů, což je připomínka 89. výročí vítězství Pragy v závodě 1000 mil československých v roce 1933, přičemž každý z nich bude stát 31 milionů korun před zdaněním.

Zdroj: Racer