BMW X5 druhé generace. Jak si stojí jako ojetina?

Přidat na Seznam.cz

BMW X5 je považováno za mimořádně praktické luxusní SUV. Trochu mu hodnocení kazí jeho poruchovost. To však nemusí kupující z druhé ruky odradit, informuje web Focus.

V případě automobilu BMW X5 typ E70 (2006 – 2013) si ti, kteří rádi jezdí v něčem velkolepějším, mohou už nyní dopřát dobrou jízdu za málo peněz. Na trhu s ojetými vozy lze najít exempláře za méně než 300 000 korun.

Karoserie a interiér

Když byla v roce 2006 uvedena na trh druhá generace modelu BMW X5, byla jednou z jeho působivých vlastností jeho velikost. Oproti svému předchůdci SUV narostlo o 20 centimetrů na 4,85 metru a bylo 1,74 metru vysoké. Vůz s pohonem všech kol, který je ve výjimečných případech k dispozici i jako sedmimístný, je odpovídajícím způsobem prostorný. Přinejmenším v prvních dvou řadách sedadel je místa nadmíru. Pokud je X5 čistě pětimístný vůz, lze do něj po sklopení opěradel zadních sedadel naložit až 1750 litrů zavazadel. Také interiér nabízí vysoký standard materiálů a zpracování. Pokud bývalý kupující nového vozu investoval velké peníze, může se to týkat i výbavy. Zvláštností modelu X5 jsou dvoudílné zadní dveře, jejichž spodní část se sklápí dolů.

Motory a hnací ústrojí

Pod dlouhou kapotou druhé generace modelu X5 je nejméně šest válců. Ideální sestavou je vznětový motor o objemu 3,0 litru. V civilnějších verzích se jejich výkonové spektrum pohybuje od modelu 30d s výkonem 173 kW/235 koní až po model 40d s výkonem 225 kW/306 koní představený v roce 2010. M50d s výkonem 280 kW/381 koní a kroutícím momentem 740 Nm je rozhodně sportovní a dosahuje rychlosti až 250 km/h. Pokud chcete benzinový motor, můžete si vybrat mezi šestiválcovými a osmiválcovými motory o výkonu od 200 kW/272 koní (model 30i) do 408 kW/555 koní (model X5 M). Velice živé zážehové motory s hladkým chodem však mají závažnou nevýhodu: jejich spotřeba paliva je vždy dvouciferná.

Všechny pohonné jednotky pracují vcelku bez problémů a nezpůsobují majitelům žádné potíže. Pro přenos výkonu se standardně používá šestistupňová automatická převodovka, kterou od faceliftu v červnu 2010 nahradila osmistupňová automatická převodovka. V BMW také zdokonalili systém pohonu všech kol, který se od roku 2008 nazývá xDrive a rozděluje výkon elektronicky. X však znamená spíše dynamiku na asfaltu než vynikající terénní vlastnosti, které jsou v případě X5 spíše skromné.

Vybavení a bezpečnost

Také základní výbava byla skromná a nabízela jen několik prvků, jako je automatická klimatizace, rádio s CD a 18palcová kola z lehkých slitin. Ti, kteří chtěli investovat, našli v dlouhém seznamu možností spoustu možností. Pokud jste tedy chtěli xenonová světla, vzduchové odpružení, head-up displej nebo třetí řadu sedadel, museli jste si připlatit. V nabídce byl také adaptivní tempomat, ale pouze ve faceliftové verzi představené v roce 2010. Bezpečnost v každém případě zajišťuje šest airbagů, ESP a asistent rozjezdu do kopce. Model X5 nebyl nikdy podroben nárazovému testu EuroNCAP. Srážky s tímto velkým vozidlem se však musí obávat především druhá strana.

Kvalita

Vizuálně X5 připomíná pevnost, ale pod mohutným pancířem se dlouhodobě skrývají i citlivější komponenty. Zejména klouby přední nápravy mohou být opotřebované, a to i u mladších modelů. Kromě toho je zde vysoký výskyt problémů u náprav. Na opotřebení zavěšení kol se podílí také jízdní vlastnosti modelu X5 v kombinaci s jeho vysokou hmotností. Nicméně brzdy modelu X5 zaznamenávají poměrně málo závad.

Jednou ze slabin modelu X5 je je známá ztráta oleje z motoru a převodovky. Při koupi ojetého vozu byste si proto měli podlahu vozidla prohlédnout o něco podrobněji. Jinak je však BMW podle statistik německých kontrolorů v dobré kondici. Koroze není problém, výfukový systém je těsný a inspektoři nemají co vytknout ani světlům.

Závěr

Mnoho modelů BMW dosahuje ve statistikách závad nadprůměrných výsledků, a to i v pokročilém věku. To však není případ modelu X5, což je pravděpodobně způsobeno poměrně vysokým jízdním výkonem testovaných modelů. V průměru je to téměř 50 % nad úrovní segmentu. Statistiky však také ukazují, že s přibývajícími kilometry přicházejí i problémy. Každý, kdo najde levnou X5 E70 s vysokým stavem tachometru, by se proto měl kriticky podívat na servisní knihu, podvozek a motor. Pokud chcete mít jistotu, že si pořídíte mladší model s mírným nájezdem kilometrů, musíte obvykle počítat s cenou nad 450 000 korun.

Zdroj: focus.de