BMW X3 2025 bude hybridní, ale zůstane u svých kořenů

Přidat na Seznam.cz

I s novým mild-hybridním motorem je X3 stejně vynikajícím luxusním SUV jako vždy.

V roce 2023 byl model X3 celosvětově nejprodávanější

Tři generace a 20 let úspěchů – to je ve zkratce BMW X3. Toto luxusní SUV střední velikosti není pro německého výrobce od svého debutu ničím jiným než dokonalým modelem. V roce 2023 bylo stále celosvětově nejprodávanějším vozem značky, přestože třetí generace modelu byla na trhu již sedm let.

Nyní však nastal čas přejít k modelu čtvrté generace a zjistit, zda má toto nové SUV předpoklady k tomu, aby pokračovalo v úspěchu modelu X3. Má vyvinutou platformu, aktualizovaný design, technicky vyspělý interiér a elektrifikované motory. Ale je toho samozřejmě mnohem víc.

Nový model přináší viditelné změny

Jeden a půl palce. O tolik narostla délka nového BMW X3, které nyní měří 187,2 palce. Výška a šířka se prakticky nezměnily. Koneckonců se stále jedná o platformu CLAR od BMW pro modely střední a vyšší třídy, jen s pohonem všech kol a podélně uloženými motory.

Přestože proporce zůstávají věrné modelu X3, design čtvrté generace SUV se vymyká normálu. Pro začátek je tu nový design ve tvaru „dvojitého L“ ve spodní části nárazníku, který je pro X3 první. Základní model má dvojitou mřížku chladiče s výrazným designem příčných lamel, která u výbavy M Sport přechází do černé barvy.

Kliky dveří jsou v jedné rovině s karoserií (celý aerodynamický prvek je skutečně velmi dobře proveden, Cd je 0,27) a kola mají velikost až 21 palců. A konečně se vrací motiv rozdělení světelných skupin a vyskakuje na vás tvar nárazníku, který je v jedné rovině se zadními dveřmi a postrádá tradiční schůdek. Koncovky výfuku jsou s výjimkou sportovního modelu M50 ukryty přímo u nárazníku.

Moderní a prostorný interiér

BMW dokáže ze všech prémiových značek nejlépe zprostředkovat pocit vnímané kvality svých interiérů. Nová X3 není výjimkou. Dostatek místa pro zavazadla a stále více než dost místa pro cestující vzadu. Vpředu má palubní deska minimalistický a moderní vzhled.

Na středovém tunelu je shromážděno jen několik fyzických tlačítek, zatímco ve velkorysé přihrádce se nachází bezdrátové nabíjení chytrého telefonu i dva porty USB-C a dvojitý držák na nápoje. LED akcenty, které ji obklopují, jsou krásné a spousta možností barevného přizpůsobení vám umožní vybrat si mezi klidnější nebo sportovnější atmosférou. Zajímalo by mě však, zda by zde pomohl kryt; Takto by byly předměty skryty před zvědavými pohledy a chráněny před prachem.

V základní verzi má volant mírně hranatý tvar. Kůže pokrývající palubní desku, sedadla a výplně dveří je příjemná na dotek – a na přání je k dispozici čalounění, které není živočišného původu. Několik detailů by se však ještě dalo vylepšit. Klika pro zavírání dveří (část, které se dotýkáte nejčastěji) je vyrobena z tvrdého plastu a bylo by příjemné mít polstrování po stranách středového tunelu, místa, kde často hodiny odpočíváte koleny.

Kabinový displej

Informační a zábavní systém je vynikající, vybavený desítkami funkcí a aplikací a technologií over-the-air pro jejich aktualizaci. Apple CarPlay a Android Auto jsou navíc bez kabelů. Displej s úhlopříčkou 14,9 palce má vynikající rozlišení a snadno se ovládá pomocí otočného voliče uprostřed tunelu. Digitální přístroj je přizpůsobitelný podle potřeby a měří 12,3 palce. A konečně, s aplikací BMW pro chytré telefony máte kompletní dálkové ovládání svého vozu.

Elektromotor

Novinka spočívá v přítomnosti elektromotoru, který dokáže přidat 18 koní a 148 N.m točivého momentu. Aktivně podporuje benzinový motor tím, že snižuje emise a spotřebu paliva. Celkový výkon tak dosahuje 208 koní a točivý moment 243 N.m. Výkon je brilantní: zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 7,8 s a maximální rychlost činí 222 km/h.

Automatická převodovka zajišťuje synergické fungování celého systému. Restarty a akcelerace jsou pohotové a umožňují plynulou plavbu s motorem ve vysokých rychlostech. Baterie hybridního systému se dobíjí sama, využívá zpomalení, a tím i kinetickou energii, resp. přebytek točivého momentu zážehového motoru.

Řízení nové X3 je velmi intuitivní, s dostatečně přímým řízením, které ihned pocítíte v rukou. Výbornou práci odvádí volitelné adaptivní odpružení, které u SUV této velikosti dokáže výrazně změnit dynamické chování. Nabízí vynikající absorpci na nerovném povrchu a klid, když přidáte na tempu. V druhém případě systému pomáhá pohon všech kol, který udržuje X3 neutrální a kontrolovanou, schopnou vzbudit příjemný pocit jistoty.

Zdroj: Motor1, YouTube