BMW řady 7 a i7 EV pro rok 2023 odhaleny. Můžete si vybrat velký osmiválec nebo elektromotor. A taky kinosál pro cestující vzadu

Přidat na Seznam.cz

BMW řady 7 vstupuje s příchodem nového modelu 2023 do své sedmé generace a dalo by se tvrdit, že i s ohledem na všechny předchozí ikony jde o nejdůležitější sedmičku vůbec. Poprvé od svého debutu v roce 1977 přichází benzinová řada 7 s elektrickým protějškem, BMW i7, píše web Motor1.

To vše je součástí snahy BMW o elektrifikaci. Podle generálního ředitele Olivera Zipse budou nové elektrické modely přicházet od příštího roku, protože společnost se plně zavázala k Pařížským klimatickým dohodám a v budoucnu plánuje přechod na plně elektrickou modelovou řadu po vzoru Rolls-Royce a Mini před ní. Celkově by BMW Group mohla mít do roku 2030 na silnicích až 10 milionů bateriových elektromobilů, přičemž i7 se připojí k předchozím modelům iX a i4.

Dva benzíny, jeden elektromobil

BMW bude při uvedení na trh nabízet dvě verze řady 7 poháněné benzinovým motorem: základní šestiválcový model a výkonnější verzi V8. Základní 740i má vylepšenou iteraci přeplňovaného řadového šestiválce BMW o objemu 3,0 litru, nyní navíc s 48voltovým mild-hybridním asistentem.

Celkový výkon modelu 740i činí 375 koní a 520 Nm točivého momentu, což znamená zlepšení o 40 koní oproti odcházejícímu modelu. S tímto 48voltovým systémem v plné síle dokáže 740i v krátkých intervalech cestovat s maximálním točivým momentem 532 Nm, což mu umožňuje zrychlit na stovku za 5,0 sekund.

Vrcholný model 760i xDrive mezitím využívá dvakrát přeplňovaný motor V8 o objemu 4,4 litru se stejnou mild-hybridní asistencí, což mu dává celkový výkon 536 koní a 750 Nm. Díky tomu 760i zrychlí na stovku za pouhých 4,2 sekundy. Oba vozy používají stejnou osmistupňovou automatickou převodovku, jakou najdeme i u ostatních produktů BMW.

Pokud jde o elektrickou i7 xDrive60, ta využívá dva elektromotory a jednu sadu akumulátorů se 101,7 kilowatthodinami využitelné energie, které dávají dohromady výkon 536 koní a 744 Nm. To znamená, že i7 dokáže zrychlit na stovku za 4,5 sekundy a dosáhnout omezené maximální rychlosti 240 km/h. Modely s benzinovým motorem mají mezitím omezenou rychlost na 250 km/h.

BMW odhaduje, že celkový dojezd i7 xDrive60 bude činit přibližně 480 kilometrů, ale tento údaj není oficiálně stanoven. A pokud jde o maximální nabíjení, i7 se může na rychlonabíjecí stanici stejnosměrného proudu dobíjet výkonem až 195,0 kilowattů, což mu umožní získat zpět 130 kilometrů dojezdu za deset minut.

Každá řada 7 z roku 2023 dostane standardně systém vzduchového odpružení, automatickým samonivelačním systémem a elektronicky řízenými tlumiči. A díky integrovanému adaptivnímu řízení, které vozu dodává větší přesnost při vyšších rychlostech, má řada 7 natáčení zadních kol v rozsahu až 3,5 stupně.

Odvážný exteriér, technicky zaměřený interiér

Vizuálně se nová řada 7 výrazně odlišuje od luxusního sedanu, který nahrazuje. Ústředním bodem je nová přední část (poprvé viděná u modernizovaného modelu X7) s velkými ledvinkovitými mřížkami a novou úpravou rozdělených světel, která umisťuje světlomety doprostřed nárazníku a dvouprvková LED světla poblíž kapoty. U modelu i7 lemují spodní část masky modré akcenty, zatímco vozy s benzinovým motorem dostaly standardní styling M Sport.

Bezpříplatková výbava pro i7 xDrive60, M sportovní prvky, které dodávají řadě 7 agresivnější design přední části, dostupná 20- a 21palcová M sportovní kola a standardní obložení Shadowline, které ztmavuje některé vnější akcenty.

V interiéru je řada 7 vybavena nejnovější iterací BMW Live Cockpit Plus s nejnovějším softwarem iDrive 8. Vpředu a uprostřed je nový Curved Display, což je jeden souvislý kus skla, na kterém jsou umístěny dvě plusové obrazovky: 12,3palcový digitální přístrojový panel za volantem a 14,9palcový centrální dotykový displej. A nový Interaction Bar, který je exkluzivní pro model 7, má krystalický povrch s dotykovými ovládacími prvky, jako jsou funkce ventilace a klimatizace.

Ve druhé řadě nové řady 7 však chcete sedět. Mezi dvěma předními sedadly se nachází volitelný 31,3palcový displej Theater Screen s rozlišením 8K, který cestujícím vzadu umožňuje přístup k vestavěné televizi Amazon Fire TV a dalším online službám. Každý cestující vzadu může obrazovku ovládat buď dotykem, nebo prostřednictvím dvou 5,5palcových tabletů umístěných ve výplních dveří.

Přidání volitelného zvukového systému Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System nahradí standardních 18 reproduktorů ve voze 36 vysoce kvalitními reproduktory. Čtyři z těchto reproduktorů jsou dokonce integrovány do stropu a všech 36 reproduktorů nabízí plnohodnotnou funkci 4D audio, která využívá magneticky řízené vibrace pro lepší basy.

Každá sedmička dostane standardně sadu aktivních asistenčních funkcí BMW pro řidiče, ale poprvé řada 7 získává nový systém hands-free řízení „Level 2 Plus“.

BMW také rozšířilo svou již dostupnou funkci parkovacího asistenta u modelů řady 7 a i7. Nyní tento systém umožňuje pokročilé parkování na dálku pomocí chytrého telefonu a také nový asistent pro couvání, který umožňuje i7 samočinně couvat ze svízelné situace bez nutnosti zásahu řidiče do řízení.

Zdroj: motor1.com