Baterie se vyměňovaly už před 50 lety. Mercedes šel příkladem
Místo pomalého nabíjení rychlá výměna článků. Tuto myšlenku využívá například čínská společnost NIO, ale není to myšlenka nová. Mercedes LE 306, představený v roce 1972 v Bruselu, to potvrzuje.
Mercedes s elektrickým pohonem experimentuje již dlouho. Jedním z takových příkladů je právě dodávka, která byla vyvinuta ve spolupráci společnosti se subjekty jako Kiepe a Varta. Základem byl vůz LE 306, který byl standardně poháněn spalovacími motory, jak píše server Ran When Parked.
Elektrický model LE306 využíval stejnosměrný motor, který mohl vyvinout výkon až 75 koní. Energie byla uložena v článku o kapacitě 22 kWh a vážila 860 kg. Výrobce uvádí dojezd 50 až 100 km při rychlosti do 80 km/h. Připomeňme, že nové elektrické Vito spotřebuje přibližně 23-25 kWh na 100 km.

Baterii však lze vyměnit během několika minut. Stačilo na jedné straně vysunout použitý článek a na druhé straně vložit nabitý. Úspěch takového řešení závisí právě na skladování energie. Olověné baterie měly stále mnoho společného s technologií používanou o 70 let dříve, na začátku 20. století.
Celkem jich bylo vyrobeno 58 a objevily se například na letních olympijských hrách v roce 1972. Tato myšlenka byla na dlouhou dobu opuštěna a dalším krokem k elektrickým dodávkám byl Sprinter z roku 1995.
Zdroj: ranwhenparked.net