Auta, která se nám líbí, ale stydíme se to přiznat

Přidat na Seznam.cz

Naše oblíbená auta? Porsche 911, Mazda MX-5 nebo celý seznam kultovních klasik. Všichni však máme také auta, která většina lidí považuje za nudná, nezajímavá, protivná nebo prostě jen trapná. Nastal čas, abychom si přiznali, jakých nezajímavých vozů si vážíme a jaké bychom chtěli vlastnit.

Renault Laguna III

Říct někomu „Laguna se mi líbí“ je automobilová sebevražda, kterou bude pravděpodobně mnoho „odborníků“ považovat za vrchol automobilové arogance. Bohužel image Laguny, kterou posílila druhá generace, zanechala na popularitě a vnímání trojkové generace silnou stopu.

A přestože se ukázalo, že realita je mnohem lepší než stereotypy, není pravděpodobné, že by se jednalo o vůz, kterým byste se mohli chlubit. Když řeknete: „Jezdím Lagunou“, pravděpodobně uvidíte překvapený výraz ve tváři svého známého. Případně uslyšíte: „Proč?“ nebo „Takovým krámem?“.

Pokud hledáte prestiž nebo chcete udělat dojem na své přátele, může být Laguna rozpačitou volbou. Pokud je vám to však jedno, budete spokojeni. Zejména u modelu Grandtour GT, který je stále jedním z nejhezčích kombi střední třídy a díky systému 4Control se řídí jako mnohem menší vůz.

Suzuki Kizashi

Je nějaké auto, které bych chtěl vlastnit, i když bych se s ním asi nechlubil všem kamarádům? Jako první mě napadá Suzuki Kizashi. Tento model, který debutoval na trhu v roce 2009, byl překvapivý, protože japonská společnost se dříve nemohla pochlubit zástupcem v segmentu D. Japonci tedy na jedné straně přešlapovali na nejisté půdě, ale na druhé straně chtěli zapůsobit na potenciální kupce.

Vůz měřil 4,65 m, byl tedy kratší než téměř všichni jeho konkurenti (pro srovnání, Opel Insignia měřil v té době 4,83 m) a díky asijskému pojetí designu nepůsobil tak impozantně a důstojně jako návrhy jeho konkurentů. To je pravděpodobně důvod, proč Kizashi nedosáhl úspěchu. Nepomohla ani nabídka motorů, která zahrnovala jediný benzinový motor o objemu 2,4 litru s výkonem 178 nebo 185 koní. Zastánci automatických převodovek byli odsouzeni k převodovce CVT, stejně jako ti, kteří chtěli tento vůz s pohonem všech kol.

Proč bych tedy měl chtít toto auto? Vůz byl proveden se značnou péčí. Vynikající slícování materiálů výbavy a odhlučnění kabiny vytvářejí auru pohodlí. K tomu si připočtěte vždy velkorysou výbavu a motor s atmosférickým plněním. Je tu ještě něco jiného. Když americká agentura IIHS v roce 2012 zavedla do svého repertoáru nárazové testy s malým překrytím, soupeři jako Volkswagen CC, Audi A4 a Mazda 6 si vedli špatně nebo přímo katastrofálně. Model Kizashi byl jiný a získal nejvyšší hodnocení. Toto auto bylo navrženo tak, aby bylo dobré, ne aby vydělávalo co nejvíce peněz. Ten se Suzuki pravděpodobně vůbec nepovedl, protože model po pěti letech výroby zanikl.

Opel Astra F Cabrio

Když hledáte kabriolet, bez váhání bychom si v redakci vybrali MX-5. Ale co když je váš rozpočet trochu skromnější a přesto chcete jezdit bez střechy nad hlavou? Poohlédl bych se po Opelu Astra F Cabrio. Za jeho design je zodpovědné studio Bertone, které navzdory svému úsilí neproměnilo Astru v ikonu vznešeného vkusu.

Je to kabriolet, u kterého nehledáte vzrušení (pokud pod kapotou není motor GSi o výkonu 150 koní), jízdní vlastnosti nebo dokonce závan stylu. Všechno je to o větru ve vlasech. A možná i závan v nohách, vzhledem k tomu, že Astra F má tendenci k biologickému rozkladu.

Zdroj: adac.de, Wikipedia