Audi vyřazuje všechny spalovací motory. Takto vypadá nová A4 jako elektromobil

Přidat na Seznam.cz

Měli byste si i nyní koupit Audi se vznětovým nebo zážehovým motorem? Výrobce rychle ukončuje výrobu spalovacích motorů. Místo toho vzniká stále více e-modelů.

U málokterého německého výrobce došlo k tak radikální změně v pohledu na vznětové motory jako u značky, která kdysi udělala z motorů TDI velkou značku v prémiovém segmentu a pak je sama uvedla v nemilost kvůli emisnímu skandálu: Audi. To, co se včera prodávalo jako výkonný zázrak efektivity, je dnes pro značku se čtyřmi kruhy jen otravným pozůstatkem z éry fosilních paliv. Budoucnost Audi je založena výhradně na bateriích. Plán B neexistuje.

U málokterého německého výrobce došlo k tak radikální změně v pohledu na vznětové motory jako u značky, která kdysi udělala z motorů TDI velkou značku v prémiovém segmentu a pak je sama uvedla v nemilost kvůli emisnímu skandálu: Audi. To, co se včera prodávalo jako výkonný zázrak efektivity, je dnes pro značku se čtyřmi kruhy jen otravným pozůstatkem z éry fosilních paliv. Budoucnost Audi je založena výhradně na bateriích. Plán B neexistuje.

Co očekávat od elektrického modelu A4

Vůz A4 e-tron bude uveden na trh v roce 2024. Nový svět Audi e-tron už sice nenabízí legendární dojezd starých modelů TDI, ale bude mít dostatek výkonu.

Podle webu Focus by jako technický základ mohla sloužit nově vyvinutá platforma PPE, která dokáže rychle nabíjet výkonem až 350 kW a je založena na technologii 800 V. Výkon se bude pravděpodobně pohybovat mezi 250 a 500 koňmi.

Audi na základě PPE vyvíjí různé modelové řady, které budou pokrývat segmenty od vyšší střední třídy až po luxusní třídu s širokou škálou typů vozů jako SUV, Sportback, Avant a Crossover.

Podobně jako příští A6 by se měla objevit také verze kombi modelu A4, přinejmenším pro evropský trh.
Nové modely E mají být o něco kratší a mít kratší převisy než klasická Audi, ale přesto nabízejí více prostoru v interiéru, umožňují to kompaktní pohonné jednotky a baterie umístěné v podvozku.

Render předpokládaného vzhledu si prohlédněte zde.

Základní verze A4 bude mít pohon zadních kol, zatímco výkonnější modely budou mít pohon všech kol. Sedan a Avant nové A4 mají ve srovnání s vozy SUV výhodu v hmotnosti a aerodynamice, takže spotřeba by měla být odpovídajícím způsobem nižší. S hodnotami kolem 15-16 kWh/100 km by měl být možný dojezd 400 až 600 kilometrů v závislosti na velikosti baterie.

Stejně jako u modelu Q4 e-tron bude i maximální rychlost modelu A4 e-tron pravděpodobně výrazně omezena, a to na 160 až 180 km/h v závislosti na verzi. Budoucí verze RS bude mít ještě spoustu prostoru pro zlepšení výkonu a rychlosti.

Další technickou lahůdkou je, že platforma PPE umožňuje vzduchové odpružení a řízení všech kol; zda budou tyto prvky k dispozici i pro A4, však zůstává otevřenou otázkou. O ceně vozu můžeme také jen spekulovat. Elektrická verze Q4 je k dispozici od 1 300 000 korun, takže cena A4 bude pravděpodobně začínat pod hranicí 990 000 korun (současná A4 se zážehovým motorem je k dispozici od 900 000 korun). Pokud budou bonusy na nákup elektromobilů platit až do roku 2024, mohla by pak být alespoň základní verze A4 e-tron levnější než konvenční modely.

Zdroj: focus.de