Audi A6 Avant E-Tron Concept. První elektrický kombík od Audi

Přidat na Seznam.cz

S téměř sériovou studií A6 Avant E-Tron Concept představuje Audi konkrétní náhled na svou nadcházející generaci luxusní třídy. Má bodovat nejen se spalovacím motorem, ale také nastavit nová měřítka jako výkonná elektrická verze, píše web Focus.

Mnoho výrobců automobilů v současné době řeší dilema. Chtějí se navenek prezentovat jako výrobci elektromobilů, ale prodávají především spalovací modely. Protože právě ty vydělávají peníze. To je patrné zejména u nových luxusních tříd Audi A6, BMW řady 5 a Mercedesu třídy E, který tomuto segmentu již mnoho let téměř libovolně dominuje, a to nejen v Evropě. V příští generaci budou všechny k dispozici jako elektrické modely, ale nejen ty.

„Konceptem Audi A6 Avant e-tron dáváme velmi konkrétní náhled na budoucí sériové modely naší nové technologické platformy PPE,“ říká člen představenstva Audi pro vývoj Oliver Hoffmann, „k nimž patří výkonná 800voltová technologie, výkon 270 kW a dojezd podle WLTP až 700 km.“

Protože však A6 E-Tron, stejně jako současný vrcholný model Audi E-Tron GT, dokáže u dobíjecí stanice ve spěchu nabít až 270 kilowattů a během deseti minut získat energii na dalších 300 kilometrů, je mistrem v nabíjení ve dvou smyslech. Variabilní interiér se sklopnými zadními sedadly je k dispozici stejně jako dříve na platformě PPE vyvinuté společně s Porsche – pouze elektricky. Za necelou půlhodinu se 100kWh akumulátor v ploché podlaze dobije z pěti na 80 procent, takže plně nabitý akumulátor ujede až 700 kilometrů bez zastávky u zásuvky. I když je dojezd dieselových motorů ještě daleko, je vůz přinejmenším na úrovni benzinového motoru nebo nad ní.

Slabě poháněné základní verze jsou v této kategorii už minukostí. Základní výkon činí 476 koní s kroutícím momentem 800 Nm a předpokládá se, že budou k dispozici ještě silnější verze. Zatímco základní modely sprintují z klidu na 100 km/h za přibližně sedm sekund, verze RS modelu A6 jako Sportback a kombi s označením Avant toho dosáhnou za méně než čtyři sekundy. Samozřejmostí by měla být také maximální rychlost 250 km/h.

Zdroj: focus.de