Aston Martin chce postavit odolný terénní vůz, ale jen 2 500 kusů

Přidat na Seznam.cz

Aston Martin chce využít obrovského úspěchu svého SUV DBX a vytvořit z něj konkurenta Land Roveru Defender. Společnost se sídlem v Gaydonu v Anglii sází na rostoucí poptávku po terénních vozech a analyzuje vyhlídky na uvedení luxusního vozu, který by se hodil kamkoli. Nový derivát je interně znám jako Project Rambo, což je narážka na model LM002 Rambo Lambo, informuje portál Motor1.

Omezený počet

Dá se označit za model, jehož designové návrhy se v současné době studují. Šéf Aston Martinu Lawrence Stroll zatím neschválil sériovou výrobu dobrodružného DBX, ale v případě, že se objeví solidní obchodní argumenty, mohl by stisknout spoušť. Spíše než jako stálý člen modelové řady by mohl skončit jako speciální edice. Proslýchá se, že výroba bude omezena na pouhých 2 500 exemplářů.

Rychlejší než sporťák

Ironií této zprávy je, že Aston Martin 4×4 by mohl používat stejný 4,0litrový osmiválec s dvojitým přeplňováním, který pohání AMG G63. Tento mild-hybridní motor dosahuje výkonu 577 k a točivého momentu 627 N.m, což nejsportovnější třídě G umožňuje zrychlit na stovku za 4,2 sekundy. Terénní DBX by však bylo rychlejší, protože běžná verze je zhruba o 318 kg lehčí než Geländewagen s úpravou AMG.

Nezapomeňme, že i běžný model DBX používá motor M177 z Affalterbachu, který v modelu DBX707 dosahuje výkonu 697 k a 664 N.m. Prodej běžného modelu byl pro rok 2025 ukončen a v prodeji zůstala pouze výkonnější varianta. Na stovku zrychlí za 3,1 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 310 km/h.

Mercedes-AMG již disponuje technologií pro mnohem vyšší výkon, ale není jasné, zda k ní bude mít přístup i Aston Martin. Nedávno představený model GT63 S E Performance spojuje 4,0litrový osmiválec s dvojitým turbodmychadlem s elektromotorem a dosahuje kombinovaného výkonu 805 k a 1 047 N.m. Tyto hodnoty by z takzvaného Projektu Rambo udělaly nejvýkonnější SUV na světě se spalovacím motorem.

Cena přes pět milionů

Logika věci napovídá, že terénní vůz by si vyžádal vyšší cenu než DBX707, jehož cena před faceliftem začínala na 5 575 000 Kč. Zároveň by robustní Aston Martin stál podstatně více než AMG G63, jehož cena pro rok 2025 začíná odhadem na 4 276 000 Kč.  

Zdroj: Motor1