Alfa Romeo je kvůli novým bezpečnostním pravidlům EU nucena zrušit 70letou tradici

Přidat na Seznam.cz

Nové přísné předpisy EU týkající se bezpečnosti chodců zakázaly tento jedinečný prvek výbavy.

Italská automobilka Alfa Romeo byla nucena zrušit 70letou tradici v designu svých vozů kvůli novým bezpečnostním předpisům zavedeným Evropskou unií, píše portál This is MONEY.

Co je tedy příčinou?

Výrobce již nebude prodávat nové modely s předními poznávacími značkami umístěnými mimo střed vozu, protože nevyhovují pravidlům pro bezpečnost chodců, která zavedla EU.

Znamená to, že se značka bude muset vrátit k centrálně umístěným poznávacím značkám, které používá většina výrobců automobilů.

Obvyklá odsazená registrační značka na předním nárazníku Alfy Romeo pochází z modelu Giulietta Spider z roku 1955 a je synonymem designu společnosti, který se používá i na dnešních vozech, včetně modelů Giulia, Stelvio a Tonale.

Již 69 let dává Alfa Romeo přednost umístění přední poznávací značky mimo střed.

To umožňuje, aby ikonická trojúhelníková mřížka značky „Scudetto“ vedla od horní části kapoty až po nejnižší část nárazníku, aniž by byla jakkoli zakryta.

Šéfové však uvedli, že vozy, které jsou dnes v showroomech, jsou pravděpodobně poslední, které mají tento jedinečný prvek.

Odpoveď Alfy Romeo

Šéfdesignér značky Alfa Romeo Alejandro Mesonero-Romanos v rozhovoru potvrdil, že modely příští generace – a také ty následující – budou mít konvenční středově umístěné přední desky.

Uvedl, že posunutý štítek byl zakázán na základě „homologačních předpisů“, které byly zavedeny v rámci obecných bezpečnostních předpisů Evropské unie, aby byla zajištěna lepší ochrana chodců v případě, že je srazí automobil.

„Někteří zarytí Alfisté, kteří si myslí, že Alfa Romeo není Alfa Romeo, pokud nemá registrační značku na boku, nebudou spokojeni,“ řekl Mesonero-Romanos.

Dodal, že „v historii existuje spousta krásných vozů Alfa Romeo, které mají registrační značku uprostřed“.

Navzdory tomu, co si fanoušci mohou myslet, šéfdesignér tvrdí, že tento krok bude mít své výhody.

Také řekl „Nařízení nám umožní mít symetrii tak jako tak, takže jsem rád – patřím k těm, kteří mají rádi značku uprostřed,“.

Provedené změny

Alfa Romeo již provedla změnu na centrálně umístěné přední štítky u svého nového modelu Junior – prvního plně elektrického modelu společnosti, který byl pohlcen vlastní kontroverzí.

SUV bylo odhaleno v dubnu, ačkoli bylo dramaticky vetováno italskými zákonodárci kvůli tomu, že pojmenování Milano porušovalo domácí zákony, které výrobcům blokují navrhovat, že produkty jsou vyráběny v Itálii.

Elektrické SUV se vyrábí v Polsku – jde o první Alfu, která se vyrábí mimo italské hranice -, a proto bylo zakázáno používat název hlavního města módy, kde Alfa sídlí.

Junior má menší verzi mřížky Scudetto, která je k dispozici ve dvou různých provedeních: „Progresso“ nebo „Leggenda“.

První z nich je sportovnější, moderní vzhled vytvořený blokovým přetvořením znaku Alfa Romeo, zatímco druhý je tradičnější, větraný design, který vzdává hold jejím historickým vozům.

Zdroj: This is MONEY