A je to tady! Některé automobilky spojily síly, aby odvrátily blížící se konec spalovacích motorů
Zdá se, že několik automobilek je připraveno investovat do alternativních paliv, aby se na silnice dostaly provozně efektivnější a ekologičtější konvenční pohonné jednotky, které by se staly zásadní alternativou k v současnosti chráněným elektromobilům. Nové sdružení, které vzniká pod hlavičkou značek jako Toyota, Subaru, Daihatsu a Suzuki, zahajuje projekt, který bude hledat účinné a ekologické způsoby výroby bioetanolu, jak píše server Motor1. Cíl je jasný. Odvrácení konce spalovacích motorů.
Automobilový průmysl prochází transformací, která mimo jiné odpoví na otázku, co se stane se spalovacím motorem a jakou roli budou v novém světovém řádu hrát elektromobily. Tato otázka již dnes vyvolává vášnivé diskuse. Je jistě samozřejmé, že jak auta na baterie, tak tradiční benzinové a dieselové generátory mají své příznivce. Již nyní můžeme velmi jasně pojmenovat odpor mnoha výrobců automobilů k úplnému ukončení spalovacích motorů. Mnoho z nich je proto připraveno investovat do alternativních paliv, aby byly jejich současné výrobky ještě účinnější a šetrnější k životnímu prostředí.
S nejnovější iniciativou přišly společnosti Toyota, Subaru, Suzuki, Daihatsu, Toyota Tsusho a japonská petrochemická společnost ENEOS Corporation, které se rozhodly založit nové výzkumné konsorcium pro takzvaná paliva nové generace, která mají být méně znečišťující a účinnější. Sdružení se zaměří na podporu technologického výzkumu v oblasti využívání biomasy.
Iniciativa automobilek a společnosti Eneos zahájí projekt, jehož cílem je najít účinné způsoby výroby bioetanolu pomocí vodíku, kyslíku a CO2. Cíle sdružení jsou v tomto případě zcela konkrétní – nejde „jen“ o výzkum, ale sdružení chce přímo projektovat, instalovat a provozovat zařízení na výrobu bioetanolu.
V rámci společné iniciativy chtějí výrobci automobilů vyvinout systém, který určí optimální metody pěstování – v tomto případě samozřejmě s cílem maximalizovat výnosy plodin potřebných k výrobě bioetanolu. V neposlední řadě se automobilky zmiňují o závazku dále se zabývat oxidem uhličitým vznikajícím právě při výrobě alkoholu.
Měli bychom asi dodat, že nejnovější výzkumné sdružení není ojedinělou iniciativou výrobců. Teprve nedávno Porsche investovala 75 milionů dolarů, v přepočtu cca 1,6 miliard Kč do společnosti HIF Global se sídlem v Chile, která vyvíjí zařízení na výrobu syntetických paliv. Stuttgartská automobilka mezitím hodlá testovat „zelené“ palivo v motoristickém sportu. Později s ním však chce experimentovat i v sériově vyráběných vozidlech. Dalším příkladem podobného uvažování je Lamborghini – značka vidí potenciál v syntetických palivech. Podle slov jejích zástupců je to klíč k udržení spalovacích motorů při životě i v desetiletích po roce 2030.
Zdroj: motor1.com