10 nejlepších levných dieselů. Můžete je koupit klidně naslepo
Přestože vznětové motory ztrácejí na popularitě, jsou stále atraktivní nabídkou u ojetých vozů, zejména u těch levnějších. Shromáždili jsme 10 nejlepších motorů, které jsou k dispozici v poměrně levných vozech. Žádné další už nebudou.
10. Motor Renault 1.5 dCi
Na tuto jednotku se v minulosti objevily špatné názory, protože se proslavila závadami ve vstřikovacím systému a zadíráním pánve. U starších motorů byly tyto problémy odstraněny nebo se nevyskytovaly. V novějších se postupně zlepšily všechny oblasti. Postupem času se zvýšila i informovanost uživatelů. Tento motor dnes patří k nejlepším z hlediska dynamiky, nízkých nákladů na opravy a velmi nízké spotřeby paliva. Kromě toho je jednotka jednoduchá a nenáročná.
9. Motor Volkswagen 2.0 TDI
Mimořádně oblíbený a osvědčený motor si zasloužil vysoké hodnocení především kvůli své odolnosti. Začátky byly těžké, uživatelé se potýkali s nákladnými poruchami a dokonce i se zničením motoru, ale když se na to podíváte zpětně, to, co na trhu zůstalo, je už dobré. TDI snese na moderní agregát vysoký kilometrový nájezd, což platí zejména pro první řadu PD. Pokud funguje, neztrácí nic na životnosti ikonického motoru 1.9 TDI. Modernější CR jsou dokonalejší, ale také složitější a dražší na opravu.

8. Motor Fiat 2.0 MultiJet
Moderní vznětový motor Fiat je často spojován se slabou manuální převodovkou M32, která snižuje hodnocení. Navíc, ačkoli je kultivovaný, není tak odolný jako starší jednotka 1.9 JTD a opravy jsou zjevně dražší. Stejně tak provoz – díky filtru pevných částic DPF. Přesto je MultiJet jednou z nejlepších konstrukcí na trhu, takže se nemusíte bát koupit si vůz s touto jednotkou. Jeho popularita je velkou výhodou, protože byl instalován nejen do vozů Fiata, ale také do vozů Alfa Romme, Jeep, Opels a dokonce i Suzuki.

7. Motor Mercedes 2.1
Jedná se o starý dobrý Mercedes, který má vstřikování common rail a téměř pancéřovou konstrukci. Pokud není extrémně opotřebovaný (hodně přes 500 000 km), lze jej vždy obnovit s relativně nízkými náklady, protože tento motor je příkladem nejjednodušší konstrukce common rail. Je tak dobrý, že od 90. let prošel postupnými evolucemi a na trhu vydržel více než 20 let. Novější verze motoru 2.2 najdete mimo jiné pod kapotou modelů Infiniti.

6. Motor Volvo 2.4 D
Jedná se o jeden z nejodolnějších vznětových motorů se vstřikováním common rail na světě. O tom svědčí i fakt, že vozy s touto jednotkou a nájezdem přes 400 000 km jsou cenově srovnatelné s vozy s dvojnásobným nájezdem. Může být problematický (hlavně vstřikovací systém a elektronika), ale také poskytuje dobrý výkon, vysokou kulturu práce (5 válců), slušnou spotřebu paliva a téměř vždy se dá opravit. Zajímavé je, že čím starší typ, tím lepší – za předpokladu, že počet najetých kilometrů nepřesáhl půl milionu.

5. Motor Toyota 1.4 D-4D
Tento motor by měl ještě vyšší hodnocení, kdyby byl montován do jiných vozů než do modelů Toyota. Krátce se této jednotky dočkal pouze model Mini One D, ale ve velmi slabé variantě. Jeho maximální výkon je 90 koní, takže ho nenajdeme jen u Japonců, ale stále je to pro kompaktní třídu. Je škoda, že větší diesely Toyoty nebyly tak kultivované, málo poruchové a odolné. Tento je díky své jednoduchosti stále velmi levný na opravu. Ani v jeho nejnovější podobě se ho nemusíte bát.
4. Motor Fiat 1.9 JTD
Ačkoli byl tento motor, stejně jako motor 2.0 MultiJet, často spojován s vadnou převodovkou M32, nízké náklady na opravy JTD tento problém do značné míry kompenzují. Je to nejen odolný, ale také velmi dobře modifikovatelný motor. Rozlišujeme dvě verze: 8V a 16V. První z nich je slabší, ale velmi odolný a bez vad. Druhý, modernější, nabízí větší výkon, ale také způsobuje trochu více problémů. Přesto se jedná o nejlepší současný vznětový motor z Itálie.
3. Motor Volkswagen 1.9 TDI
Čím starší, tím lepší. Čím jednodušší, tím odolnější. Takový je motor 1.9 TDI, který je mezi uživateli opředen legendou. Tato jednotka, teprve v posledním vydání s filtrem DPF, měla své vrtochy a dokonce vytvářela značné náklady. Nejtrvanlivější a nejoceňovanější jsou ty bez vstřikovačů, které stále pracují na čerpadlo, a rané, nízkozátěžové verze se vstřikovači čerpadla. I ty nejvýkonnější odrůdy jsou však skvělé.
2. Motor BMW 3.0d
Až na jednu malou výjimku se montoval pouze do vozů značky BMW. To by mělo snížit hodnocení, ale motor M57 se používal téměř ve všech modelech a bylo jich hodně. Jeho vyvinutá verze N57 je stále nabízena. Dnes se starší odrůda úspěšně používá pro transplantace do vozů jiných značek. Tento extrémně odolný a výkonný agregát je zároveň jedním z mála dieselů, které lze s klidným svědomím označit za sportovní. Navzdory vysokému výkonu a šestiválcové konstrukci motor nevyvolává příliš vysoké náklady na opravy a jako jeden z mála trpí drobnými poruchami.

1. Motor PSA 2.0 HDI
Neuvěřitelně oblíbený, dlouho vyvíjený (dodnes) motor 2.0 HDI popírá špatné názory na francouzské konstrukce. Motor se vyznačuje nízkou poruchovostí, velkou životností a vynikajícím výkonem. Je tak úspěšný, že se montuje do celé řady modelů – od osobních automobilů segmentu B přes užitkové vozy a dodávky až po sportovní vozy. Jedním z nejdůležitějších důvodů, proč se tento motor umístil na 1. místě, je skutečnost, že se v celé jeho historii nevyskytly žádné konstrukční chyby, které by významně ovlivňovaly jeho provoz.
Zdroj: moto.wp.pl