Výkon Ferrari za cenu Superbu: Tento anglický klenot s V12 je dostupnější, než si myslíte
Kdo chce jezdit limuzínou za lidové peníze, nemusí se omezovat na českou klasiku Škodu Superb. Jestliže vám nevadí ojetý vůz, za stejné peníze jako luxusní škodovácký model pořídíte i legendární Bentley Continental GT. Anglický klenot s dvanáctiválcovým motorem má v nabídce hned několik autobazarů.
Možná si myslíte, že by vás koupě britského krasavce zruinovala. Bentley Continental GT je ale mnohem dostupnější, než se většina lidí domnívá. Musíte se ale spokojit s ojetinou. Cenovka nového vozu aktuální generace začíná na 8,3 milionech korun.
Bentley za cenu škodovky
U aut, která už mají něco odjeto, je ale situace o poznání přívětivější. Třeba Bentley Continental GT, 6,0i, V12, 560 PS z roku 2004 a vzhledem ke stáří velmi slušným nájezdem 115 000 kilometrů teď v bazaru pořídíte za 949 990 korun. A to už je cena, na které startuje Škoda Superb v té nejzákladnější výbavě s neporovnatelně slabším motorem.

Jedná se o kupé s dvanáctiválcovým motorem o objemu 5 998 ccm a výkonu 412 kW, tedy 559 koní. Podobného výkonu dosahují některé modely Ferrari. Za zmíněnou cenu získáte také automatickou převodovku. Interiér je luxusní, obsahuje řadu výrazných prvků, jak bylo v tehdejší době zvykem. Spotřeba je vzhledem k motoru vysoká, na 100 kilometrů si Bentley řekne o 17,1 litrů. „Pravidelně servisováno do posledních kilometrů pouze v Bentley. Poslední servis v Bentley 12/2021,“ uvádí prodejce.

Novější, ale stále za hubičku
S cenou se dá ale jít ještě mnohem níž. Úplně stejný model, rovněž z roku 2004, jen jiné barvy, je k mání už za 699 000 korun. To je částka, kterou si lidé nestydí říct i za ojeté škodovky. Na vás za ni ale v garáži může každé ráno čekat luxusní bourák z Anglie.
Pokud máte vyšší, ale stále omezený rozpočet, otevřou se vám dveře k novějším generacím. Za 1 799 000 korun může být vaše Bentley Continental GT, 6,0 V12 Speed z roku 2015, které má najeto pouhých 50 000 kilometrů. „Stav perfektní, nehavarované, key less go, elektronicky nastavitelná sedadla s vyhříváním a ventilací, masáže, vzduchový nastavitelný podvozek, elektrický spoiler, elektronicky nastavitelný volant, parkovací kamera, adaptivní tempomat,“ vyjmenovává prodejce všechny přednosti. Na Bentley je tahle cenovka stále „zanedbatelnou“ částkou, v kruzích normálních řidičů ale natolik vysoká, že vyžaduje důkladné zvážení, zda není lepší investovat ji do úplně nového auta.
Historie legendárního modelu
Bentley Continental GT je automobil kategorie Gran Turismo, jak napovídá už zkratka za jeho názvem. Britská společnost Bentley Motors ho vyrábí od roku 2003. Jedná se o první model, jenž vznikl plně pod taktovkou koncernu Volkswagen, který automobilku koupila v roce 1998. Zároveň je to první Bentley, u nějž se použila technika hromadné výroby. Je to kupé, později se ale přidal i čtyřdveřový sedan Bentley Continental Flying Spur.

První generace se vyráběla v letech 2003 až 2011, druhá vyjížděla z linek do roku 2018. Třetí generaci bylo možné pořídit si do roku 2024. Všechny měly tolik zbožňovaný dvanáctiválcový motor. Změna přišla až s aktuální čtvrtou generací. V nabídce už je pouze hybridní válec, a to ve dvou variantách – Ultra Performance a High Performance.
Vzniklo i několik závodních verzí tohoto legendárního modelu. Poslední byl Continental GT3, který vychází ze třetí generace. Jedná se o čtyřlitrový osmiválec s dvojitým turbodmychadlem. Poprvé byl k vidění na šampionátu Blancpain GT Series Endurance Cup ve španělské Barceloně v roce 2018. V roce 2021 ale automobilka svůj závodní program ukončila. Jako důvod uvedla, že se chce plně soustředit na vývoj elektrických modelů.
Zdroje: Auto

Sledovat v Google Zprávách