Technik STK anonymně přiznal, jaká auta nikdy v životě nenechá projít. Stejnou chybu přitom dělá 2 z 5 Čechů
Kontrola STK je velmi stresující zážitek, ale také nevyhnutelná záležitost, jestli nadále chceme autem brázdit dálnice, silnice a stát v kolonách. Proto je třeba se na každou prohlídku dobře připravit. Na rozdíl od návštěvy doktora, tady jde vše napravit na poslední chvíli. Nicméně jsou tací, kteří nemají nárok projít, protože technik STK prostě neuzná jisté úpravy, které na auto nepatří.
Nejčastějším důvodem pro neudělení STK jsou světla. Je úplně jedno, jestli jde o velké světlomety nebo signální lampy, ale celkově se bavíme o téměř třetině případů, kdy auto neprojde kvůli vadným světlům. Ty jsou totiž všechny kontrolovány, a to včetně malých u SPZ. Není výjimkou ani tuningová úprava, kdy světla nemají správnou barvu, a také ta jsou důvodem k neudělení platného STK.
Pozor na gumy a skla
Jestliže vás zastihne STK v době, kdy už vaše pneumatiky leccos pamatují, tak se může stát, že hloubka dezénu nebude mít minimálně předpisových 1,6 mm, a to je automaticky nevyhovující. Týká se to i tlaku, řezů a boulí. Pneu totiž patří mezi absolutní TOP důvody, proč neudělit STK. Nelze si totiž ani nevšimnout, že auto má obuté pneu, které zkrátka nesedí, což je zase problém tuningového upravení.

Asi nikdo by si nemyslel, že se najdou tací, kteří navštíví STK s vadnými brzdami, ale i tací se najdou, nicméně to je lehce zjistitelná a opravitelná položka. Horší je to u tlumičů a pružin, které jsou mnohdy skryté. Možná je pro mnohé překvapující, že jim technik nedá povolení, protože mají poškozené sklo. Špatný výhled, nefungující stěrače nebo ostřikovače dávají automaticky červenou.
Homologace je základ
Koroze je asi pochopitelná záležitost, ale je to problém u STK. Jde totiž o bezpečnostní problém a nemusí jít o velké kusy. Stačí menší dílčí kus rzi u nosného bodu a celé STK jde rovnou ke dnu. Samostatnou položkou jsou již párkrát zmíněné tuningové nebo odborně nehomologované úpravy. Jde o světelné pásky, tmavá skla, která jsi instalována bez povolení, nebo právě o zmíněná neoriginální kola. Tyto problémy jsou naprosto zásadní a každý technik vám řekne, že s tímhle ani nemusíte jezdit.

Jak je tedy vidět, tak nejčastější problémy mohou být právě u jedinců, kteří se snaží auto vylepšit svépomocí. Chtějí mít auto nějak zajímavé. To sice lze, ale nerespektuje to ani policie, a ani technik STK. Proto je dobré vždy zvážit rizika a najít si informace. Pokud chci tuningovou úpravu, tak by vždy měla být odborná a v rámci předpisů. Jinak si upravené auto může vzít tak maximálně na dvůr a koukat na něj z okna.
Zdroje: Autoživě

Sledovat v Google Zprávách