Dacia byla překvapivě zvolena nejhezčím autem Evropy. Dostala drtivou většinu hlasů
Menší až středně velká SUV jsou mezi Čechy čím dál tím oblíbenější, brzy se mají stát vůbec nejprodávanějším segmentem aut u nás. K nejoblíbenějším patří Dacia Duster. Levné, ale spolehlivé auto, jehož nová třetí generace dostala úplně novou, mnohem dospělejší a drsnější podobu. Už tak neurazí ani na pohled. Není divu, že sbírá jedno ocenění za druhým.
Nejlepším autem Evropy je podle odborníků nová generace vozu Dacia Duster. Porota složená ze znalců aut z 31 evropských zemí mu udělila prestižní ocenění Autobest 2025. Největší předností je podle ní poměr ceny a výkonu. V tomto ohledu momentálně na trhu vhodnějšího parťáka na čtyřech kolech nenajdete.
Těsný souboj s tvrdou konkurencí
Dacia Duster získala 16 292 bodů, souboj to byl ale těsný. Druhý Renault Symbioz obdržel jen o 102 bodů méně. Třetí místo obsadil Opel Frontera, čtvrté Citroen C3 a finálovou pětici uzavírá MG3.

Kromě ceny a celkových nákladů na provoz porotci ocenili také vylepšený design, skvělé jízdní vlastnosti a každodenní využitelnost. „Vítězství Dusteru je vzhledem k tvrdé konkurenci ještě obdivuhodnější. Po úspěchu první generace Dusteru v anketě Autobest 2011 je to další důkaz, že Dacia si na evropských trzích drží vedoucí pozici,“ řekl zakladatel a předseda organizace Autobest Dan Vardie.
Nový Duster je postaven na moderní platformě CMF-B, kterou mají i modely Sandero a Jogger. Vnější modely jsou podobné jako u předešlé generace, na interiéru si ale dali v Dacii záležet. Cestující tam najdou mnohem víc prostoru. Základní objem kufru se pohybuje mezi 430 až 517 litry, sklopením zadních sedadel ale můžete dosáhnout až 1 609 litrů.
Za málo peněz hodně muziky
Nejzákladnější verzi Essential můžete pořídit už za 429 900 Kč. Ve výbavě má tempomat, zadní parkovací senzory, manuální klimatizaci, elektrická vnější zpětná zrcátka, dálkové centrální zamykání, multimediální systém Media Control se čtyřmi reproduktory, Eco LED světlomety a 16“ ocelová kola. Výbavový stupeň Expression pak navíc obsahuje zadní parkovací kameru, držák na chytrý telefon a infotainment Media Display s desetipalcovou obrazovkou, na kterou lze zrcadlit telefon. Má také 17“ litá kola. Začíná na 469 900 Kč.

Ve stupni Journey za 499 900 Kč se pak můžete těšit na automatickou klimatizaci, bezklíčové odemykání, zamykání a startování, bezdrátovou nabíječku, infotainment Media Nav Live s navigací a šesti reproduktory nebo 19“ kola s diamantovým efektem. Poslední verze Extreme vyjde bez příplatkových možností na stejné peníze jako Journey, liší se ale menšími koly, střešními lištami, měděnými zpětnými zrcátky a speciálním čalouněním sedadel.
Nejdražší verze už se nevyplatí
První dvě nejlevnější verze je možné pořídit výhradně s motorem 1.0 Eco-G 100 na LPG. U dalších si můžete vybírat z tříválce s objemem 1,2 litrů a výkonem 96 kW a hybridního pohodu s čtyřválcem o objemu 1,6 litrů, který se spoléhá na podporu elektromotoru s celkovým výkonem 104 kW. Za ten už si ale pořádně připlatíte, vychází na 622 900 Kč.
Dacia Duster zaválela také v odborném pořadu Top Gear, který mu udělil devět bodů z deseti. „Všechno, co potřebujete, v sobě Dacia Duster má. To, co nepotřebujete, tam není. Tak to prostě je,“ hodnotili odborníci. Nedoporučují hybridní pohon, vyšší cena za to prý nestojí. Ostatní verze ale doporučují „Dostanete skvělou výbavu za nízké ceny, dobré jízdní vlastnosti a praktičnost. Navíc je to hezké auto,“ zaznělo v Top Gearu.
Zdroje: topgear.com, auto.cz

Sledovat v Google Zprávách