Prémiová japonská automobilka láká v Česku na 8letou záruku u svých vozů
Vůbec nejdelší záruku na českém trhu začíná nabízet Mitsubishi u všech svých aktuálních modelů od roku 2025, počínaje novým Outlanderem PHEV. Japonská automobilka tak chce podpořit prodej své vlajkové lodi. Záruka bude platit až osm let, anebo do ujetí 160 tisíc kilometrů. Zákazníci mohou využívat také asistenční službu, kterou Mitsubishi poskytuje na 15 let zdarma. K získání delší záruky je ale nutné splňovat předem stanovené podmínky.
Japonská automobilka Mitsubishi chce svým zákazníkům poskytnout ještě vyšší úroveň jistoty. Rozšiřuje program „Záruka kvality Mitsubishi“, v rámci nějž bude možné k nynější pětileté tovární záruce po splnění podmínek získat další tři roky. Záruční krytí si tak řidiči mohou protáhnout až na osm let, anebo do ujetí 160 tisíc kilometrů. Záleží, co přijde dřív.
Všechno začíná novým Outlanderem
Společnost o tom informovala v tiskové zprávě. „Mitsubishi Motors se dlouhodobě těší dobré pověsti kvality a spolehlivosti. Nový program prodloužené záruky po dobu na 8 let dokládá, jakou důvěru v naše produkty máme, a zároveň poskytuje pocit jistoty všem našim zákazníkům,“ prohlásil Frank Krol, prezident a generální ředitel společnosti Mitsubishi Motors Europe.

Prvním modelem, kterého se rozšířená záruka týká, je nové Mitsubishi Outlander PHEV z roku 2025. Nabídka se vztahuje na všechny i na všechny další modely, jež automobilka začala prodávat po něm. „Následují mild-hybridní či plně hybridní kompaktní SUV a bateriové elektromobily,“ uvedla firma.
Jaké podmínky je nutní splnit
Prodloužená záruka začíná platit okamžitě po skončení tovární pětileté záruky, nebo po ujetí 100 tisíc kilometrů. Podmínkou je, aby řidič prováděl veškeré servisní práce v autorizovaných servisech. Prodloužená záruční doba se obnoví každých 12 měsíců, ihned poté, co majitel vozidlu nechá provést pravidelný roční servis. Skončí dovršením zmíněných osmi let, nebo ujetím 160 tisíc kilometrů. „Prodloužená záruka se vztahuje na všechny hlavní komponenty vozidla, jako jsou motor, převodovka, elektroinstalace nebo součásti hybridního pohonu,“ upřesňuje Mitsubishi.
Mitsubishi není jedinou značkou, u které mohou čeští řidiči využívat delší záruční dobu, jeho nabídka je však momentálně zdaleka nejvelkorysejší. Na paty mu šlape korejská Kia, která poskytuje sedmiletou záruku, alternativou je nájezd 150 tisíc kilometrů. Záruku na pět let získají zákazníci Hyundaie, Renaultu, Opelu nebo Peugeotu. Škoda má základní záruční dobu na pouhé dva roky, doplatit se dá prodloužení až na pět let.
Mitsubishi začalo jako továrna na lodě
Mitsubishi je šestou největší automobilkou v Japonsku a celosvětově je na sedmnácté příčce. Patří do stejnojmenného obřího průmyslového koncernu. Jeho zakladatelem je Jataró Iwasaki, který v roce 1870 začal vyrábět lodě. Zanedlouho se začal věnovat také těžařské činnosti. V současné domě koncern sestává z 29 hlavních firem, včetně bankovního domu The Bank of Tokyo, jednoho z největších na světě.

Automobily do svého portfolia koncern přidal v roce 1917, samostatná divize Misubishi Motors ale vznikla až v roce 1970. Na vývojů mnoha modelů spolupracovala s americkou automobilkou Chrylser. S francouzskými automobilkami Citroën a Peugeot zase vyvinula SUV Mitsubishi Outlander, momentální vlajkovou loď. Od roku 2010 spolupracuje s automobilkou Nissan, sdílejí některé výrobní závody. Šest let poté dokonce vznikla aliance Renault–Nissan–Mitsubishi. Vzájemně se svých firmách drží majetkové podíly. Některé modely těchto automobilek tak vypadají téměř totožně, třeba Mitsubishi Colt je odvozený od Renaultu Clio.
Společně vyrobí více aut než Toyota, několikrát aliance porazila dokonce koncert Volkswagen, který tradičně drží celosvětový primát v počtu vozů, které vyjedou z výrobních linek. K partnerství přizvala aliance Renault–Nissan–Mitsubishi dokonce společnost Google, která jí má pomoct s vylepšováním informačních i zábavních systémů.
Zdroje: manufacturingdigital.com

Sledovat v Google Zprávách