Nový král amerických silnic má dvě turba, 550 koní a právě dorazil, aby zesměšnil elektromobily
Exkluzivní požitek čeká na všechny milovníky klasických silných amerických aut. Automobilka Dodge totiž pouští do světa první vozy typu Charger Sixpack Scat Pack. Síla, rychlost, dynamika a pořádné vzrušení na plynu čeká na každého milovníka „muscle car“, který bude pokoušet vůli přeplňovaného řadového šestiválce. Navíc síla není to jediné, co se skrývá pod přívlastkem Scat Pack. Verze Chargeru 2026 bude k vidění jak ve dvoudveřovém, tak čtyřdveřovém provedení.
Dodge nedávno přišel se svou elektrickou sérií, ale motoristický svět zjevně nebyl na takovou změnu připraven u automobilky, která se pyšní tak silnou spalovací historií. Reakcí na negativní vlnu má být nový Dodge Charger Sixpack se spalovacím motorem o výkonu až 550 koní. Ten by měl jasně udusat všechny pochyby. Verze Scat Pack navíc přichází jako typ, který má být tím absolutně nejvýkonnějším z celé řady. Poukazuje na řadový třílitrový šestiválec Hurricane se dvěma přeplňovanými turbodmychadly Garret GT2054 s výkonem až 410 kW a točivým momentem 720 Nm.
Protočit kola a potom až 280 km/h
A co tedy se dá tímhle vším získat? Například zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 3,9 sekundy, ujetí klasické americké čtvrtmíle za 12,2 sekundy a dosažení maximální rychlosti až 280 km/h. Navíc jak verze kupé, tak verze sedan jsou vybavené možností řízeného startu. Na své si přijdou i fanoušci efektního protáčení kol. Klasicky se výkon dělí mezi obě nápravy a jedná se tak o klasickou čtyřkolku. Jenže při zapnutí režimu Sport nastává přesun veškeré energie na zadní nápravu, což zajišťuje řádné kvílení a asi by bylo dobré ho udržet jen na závodní dráze. Nicméně, známe hravé kluky, že?

Pro náročné uživatele, kteří si rádi hrají s nastavením, je k dispozici je osmistupňová automatická převodovka TorqueFlite 880RE. Ta umožňuje využít maximálního výkonu s pohonem všech kol, ale stačí pouze stisknout jednoduché tlačítko, které udělá z Dodge Chargeru vůz s náhonem jen na zadní kola.
Za nový Dodge Charger Sixpack až 1,66 milionů korun
Přesuňme se nyní do interiéru. Ten je zaměřen na pohodlí řidiče, takže se zde objevují anatomické sedadla. Ta jsou čalouněná v kombinaci semiše a kůže. Přehled o stavu vozidla a dalších ukazatelích zajišťuje infotainment, který se objevuje na obrazovce o velikosti 12,2 palce. Dalšími doplňky je například Uconnect a další karbonové dekory.

Exteriér vozu je vybaven karoserií typu liftback, což zajišťuje objemný nákladový prostor, do kterého si v klidu uložíte buď letní, zimní nebo jen prostě náhradní sadu pneumatik. Rozšířit a zvýšit tak objem úložného prostoru se dá pomocí sedadel, která lze sklopit, takže se interiér stane prostornější, což umožňuje i převoz více materiálu, který je potřebný například pro jízdu na dráze.
Díky karoserii typu liftback nabídne nákladový prostor, do něhož lze naložit i celou sadu kol. Šířkou téměř dva metry působí jako auto z jiné třídy a jeho LED světelné podpisy jej předurčují k tomu, aby se stal dominantou silnic.
Zdroje: carnews24, auto.cz, caranddriver.com, YouTube

Sledovat v Google Zprávách