Toyota a Hyundai představí své sportovní vozy společně

Přidat na Seznam.cz

Mohl by to být začátek něčeho velkého? To brzy ukáže akce v Jižní Koreji.

Silní soupeři, ale ne nepřátelé

Hyundai je pro Toyotu stále větším soupeřem, ale to neznamená, že jsou obě automobilky úhlavními nepřáteli. Ve skutečnosti spolupracují a koncem tohoto měsíce společně pořádají automobilovou akci v Jižní Koreji. Na akci „Hyundai N x Toyota Gazoo Racing Festival“ se setkají silniční sportovní vozy a vozidla pro motorsport od obou společností. K vidění bude také řada zajímavých prototypů a konceptů vozů.

Akce, která je naplánována na 27. října na rychlostní dráze Everland v Jong-inu, bude hostit modely Toyota GR Supra a GR86 spolu s modely Hyundai Elantra N (v Koreji Avante N) a plně elektrickým Ioniqem 5 N. Účastníci si také prohlédnou koncept AE86 H2 a experimentální GR Corolla – oba se spalovacími motory na kapalný vodík.

Hyundai bude mít svůj vlastní vůz N Vision 74 na vodíkové palivo, který se má začít vyrábět, pokud ovšem nebyl podle posledních zpráv zrušen.Kromě toho se na Pikes Peak objeví Ioniq 5 N TA Spec, který je držitelem rekordu v kategorii upravených elektrických SUV / crossoverů. Po stránce motoristického sportu byly potvrzeny také modely i20 N Rally 1 Hybrid a i20 N Rally 2.

Zahajovací spolupráce mezi značkami

Uvidíme, zda je to začátek něčeho zásadnějšího. Zajímavé je, že Toyota a Hyundai zmiňují, že festival slouží jako „zahajovací spolupráce“ mezi oběma společnostmi v Koreji. Zatím je asi lepší z toho příliš nevyvozovat, zejména vzhledem k tomu, že Toyota a Subaru spolupracují na modelu GR86/BRZ již od roku 2008, kdy byla dohoda podepsána.

Na druhou stranu, předsedové společností Toyota a Hyundai se údajně setkají pár dní před festivalem. Podle deníku Korea Economic Daily budou Akio Toyoda a Euisun Chung pravděpodobně jednat o vodíkovém pohonu, protože společnosti se nadále věnují vozům FCEV. Toyota nedávno prohloubila své vazby s BMW, zatímco Hyundai dokončuje přípravu nového modelu Nexo, který by se měl objevit na trhu v roce 2025.

Čas ukáže, zda budou spolupracovat na vodíku a/nebo na něčem zajímavějším. Určitě bychom potřebovali cenově dostupnější sportovní vozy a Toyota s Hyundai mají prostředky k tomu, aby dodávaly výkonné vozy, které nezruinují banku.

Zdroj: Motor1