Hyundai Inster je roztomilý elektromobil s dojezdem přes 320 km

Přidat na Seznam.cz

Hyundai uvádí na evropský a asijský trh cenově dostupný elektromobil Inster. Tento malý crossover je kratší než Mitsubishi Mirage a má dojezd přes 320 km.

Po většinu minulého desetiletí byly elektromobily výrazně dražší než jejich protějšky na benzinový pohon. V poslední době se však prosazují cenově dostupnější varianty, například Fiat 500e, Chevy Equinox EV a nyní odložené Volvo EX30. Do ringu se vrhá Hyundai s modelem Inster, který byl odhalen na autosalonu v Busanu 2024, informuje portál Car and Drive.

SUV v malém měřítku

Inster je skutečně maličký. Na délku měří 3,8m, tedy o něco méně než Mitsubishi Mirage. Svým designem úzce souvisí s benzínovým crossoverem Casper, který se prodává výhradně na jihokorejském trhu, i když karoserie a rozvor jsou o něco delší.

Tvář Instera je roztomilá a výrazná, s velkými kulatými světlomety v černě maskované části předního nárazníku. Ten se nachází pod černým pásem, v němž jsou umístěna robotická pixelová světla a znak Hyundai. Blatníky jsou výrazně vymezeny ostrými záhyby a pixelový motiv se opět objevuje v zadních světlech. V nabídce bude dvoubarevné lakování s kontrastní černou střechou.

Uvnitř je Inster vybaven 10,3palcovým digitálním přístrojovým štítem a stejně velkým dotykovým displejem. Přesto je na středové konzole spousta fyzických ovládacích prvků a také podložka pro bezdrátové nabíjení. Každé sedadlo v Insteru lze sklopit do roviny a Hyundai nabízí na přání přední lavici, vyhřívaná přední sedadla a vyhřívaný volant. LED ambientní osvětlení lze nastavit na 64 různých barev, které dodají vozu vizuální šmrnc. Hyundai se chlubí použitím udržitelných materiálů v celém voze. Lesklý černý lak na exteriéru získává svou barvu z recyklovaných odpadních pneumatik, zatímco uvnitř se nachází materiál z recyklovaných plastových lahví.

Podrobnosti o hnacím ústrojí

Hyundai standardně používá baterii o kapacitě 42,0 kWh, ale kupující si ji mohou rozšířit na baterii pro dlouhý dojezd o kapacitě 49,0 kWh. Všechny Instery jsou poháněny jedním elektromotorem o výkonu 95 koní v základní verzi a 113 koní v modelu Long Range. Obě varianty disponují točivým momentem 108 N.m.

Inster dokáže na rychlonabíječce DC dobíjet výkonem až 120 kW, přičemž z 10 na 80 % se údajně dobije za 30 minut.

Zdroj: Car and Drive