Těžké elektrické Porsche překvapilo v losím testu svou manévrovatelností. Porazilo mnohem sportovnější vozy

Přidat na Seznam.cz

Porsche Taycan EV je sice mohutný vůz, ale na limitu se tak nechová. Nové video ukazuje, jak elektrický sedan zdolává slalom a proplouvá náročným losím testem.

Porsche Taycan GTS se nachází v modelové řadě mezi modely 4S a Turbo. Má dvoumotorové pohonné ústrojí o výkonu 509 koní a točivém momentu 626 Nm. Vůz je vybaven dvěma motory. Elektromotor dokáže v krátkých intervalech s funkcí launch control vyvinout až 590 koní, které vůz rozjedou na stovku za pouhých 3,5 sekundy.

Taycan nejprve absolvoval slalom, který zvládl dobře a stabilně projel kužely. Trať zvládl za 21,5 sekundy a porazil vozy jako Alpine A110 S (21,6 sekundy), Smart #1 Brabus (22,5 sekundy), Polestar 2 (22,8 sekundy) a Audi RS3 Sportback.

Porsche také excelovalo v losím testu. Jeho první průjezd rychlostí 76 km/h recenzenta ohromil, aniž by padl za oběť nějaký kužel. Nejlepšího pokusu dosáhl elektromobil při rychlosti 78 km/h. Vůz nedokázal dokončit trať nad tuto rychlost, aniž by narazil do kuželu. V trefování kuželů pokračovalo při rychlostech 80 a 83 km/h, ale i na limitu si vedlo dobře.

Taycan GTS se v losím testu vyrovnal hodnotám Taycanu Turbo S. Překonal také Taycan Cross Turismo, který náročnou trať zvládl pouze rychlostí 74 km/h. Model GTS obul 21palcové pneumatiky Pirelli P Zero o rozměrech 265/35 ZR21 a 305/30 ZR21.

Řidiči doufají, že nikdy nebudou muset za volantem provádět vyhýbací manévry, ale stává se to a pochopení toho, jak vůz v takové situaci reaguje, může mít velký vliv na výsledek. Losí test netlačí vozidla do krajnosti, ale testuje je v reálném prostředí, kde záleží na vteřinách.

Vozy s vysokou stavbou, jako jsou crossovery a SUV, mohou mít v testu problémy. Kvůli vysokému těžišti je těžší udržet stabilitu při rychlých manévrech. Elektromobily mají navíc tu výhodu, že velká část hmotnosti vozidla je umístěna nízko v karoserii, což snižuje těžiště a pomáhá zlepšit ovladatelnost.

Zdroj: Motor1