Těžké elektrické Porsche překvapilo v losím testu svou manévrovatelností. Porazilo mnohem sportovnější vozy
Porsche Taycan EV je sice mohutný vůz, ale na limitu se tak nechová. Nové video ukazuje, jak elektrický sedan zdolává slalom a proplouvá náročným losím testem.
Porsche Taycan GTS se nachází v modelové řadě mezi modely 4S a Turbo. Má dvoumotorové pohonné ústrojí o výkonu 509 koní a točivém momentu 626 Nm. Vůz je vybaven dvěma motory. Elektromotor dokáže v krátkých intervalech s funkcí launch control vyvinout až 590 koní, které vůz rozjedou na stovku za pouhých 3,5 sekundy.
Taycan nejprve absolvoval slalom, který zvládl dobře a stabilně projel kužely. Trať zvládl za 21,5 sekundy a porazil vozy jako Alpine A110 S (21,6 sekundy), Smart #1 Brabus (22,5 sekundy), Polestar 2 (22,8 sekundy) a Audi RS3 Sportback.
Porsche také excelovalo v losím testu. Jeho první průjezd rychlostí 76 km/h recenzenta ohromil, aniž by padl za oběť nějaký kužel. Nejlepšího pokusu dosáhl elektromobil při rychlosti 78 km/h. Vůz nedokázal dokončit trať nad tuto rychlost, aniž by narazil do kuželu. V trefování kuželů pokračovalo při rychlostech 80 a 83 km/h, ale i na limitu si vedlo dobře.
Taycan GTS se v losím testu vyrovnal hodnotám Taycanu Turbo S. Překonal také Taycan Cross Turismo, který náročnou trať zvládl pouze rychlostí 74 km/h. Model GTS obul 21palcové pneumatiky Pirelli P Zero o rozměrech 265/35 ZR21 a 305/30 ZR21.
Řidiči doufají, že nikdy nebudou muset za volantem provádět vyhýbací manévry, ale stává se to a pochopení toho, jak vůz v takové situaci reaguje, může mít velký vliv na výsledek. Losí test netlačí vozidla do krajnosti, ale testuje je v reálném prostředí, kde záleží na vteřinách.
Vozy s vysokou stavbou, jako jsou crossovery a SUV, mohou mít v testu problémy. Kvůli vysokému těžišti je těžší udržet stabilitu při rychlých manévrech. Elektromobily mají navíc tu výhodu, že velká část hmotnosti vozidla je umístěna nízko v karoserii, což snižuje těžiště a pomáhá zlepšit ovladatelnost.
Zdroj: Motor1