Na co si dát pozor u ojetých Golfů 6. a 7. generace? Německý ekvivalent českého STK přichází s překvapivými zprávami
VW Golf je oblíbený ať už jako nový nebo ojetý vůz. Již mnoho let patří mezi bestsellery. Na co by si však měli kupující ojetých vozů dávat pozor u 6. a 7. generace? Informace má web AutoBild.
Po krizových předchůdcích získal VW Golf 7 ve výsledcích testů TÜV (německý ekvivalent STK) zpět svou dřívější sílu. Díky široké nabídce motorů o výkonu od 85 do 360 koní zůstává věčným univerzálem.
VW Golf (7. generace) v kostce
- Doba výroby: 2012 až 2019
- Motory: 85 koní (1.0 TSI) až 360 koní (R 360 S)
- Cena: od 170 000 korun
- Bezpečnost cestujících (nárazový test Euro NCAP 2012): pět hvězdiček
Golf 7 byl zvolen autem roku i světovým autem roku a získal Zlatý volant.
Jak dobrý a vyspělý je Golf 7, dokazuje jeho nástupce. Zatímco generace 8 představená v roce 2019 se zpočátku potýkala s počátečními problémy, slavná sedmička se prezentuje jako bezpečná koupě. Nabídka motorů je široká, benzín, nafta, benzin nebo elektrický pohon, vše je možné.
Od roku 2012 je základem 1,2litrový benzinový motor TSI o výkonu nejméně 85 koní. Diesely jsou k dispozici jako 1.6 nebo 2.0 TDI s výkonem 90 až 184 koní. K dispozici je také elektrický model: e-Golf má výkon 85 kW a podle VW dokáže ujet až 210 kilometrů pouze na elektrický pohon. Sportovní nástavbu tvoří různé modely Golf GTI a R. Všechny mají standardně systém start-stop a 5,5palcový dotykový displej. K dispozici je také pohon všech kol.
Co je však méně známé, že verze s výkonem do 125 koní mají opět zadní nápravu s méně sofistikovaným zavěšením kol jako naposledy Golf 4, pouze výkonnější modely mají dražší víceprvkovou nápravu.
Co umí Golf 7 dobře?
Téměř všechno. Jedním z tajemství úspěchu modelu Golf byla vždy jeho všestrannost. V nabídce je mnoho modelových variant, ať už sportovní, nebo ekologické, vše je v nabídce. Jako plug-in hybrid, označovaný jako GTE, dokáže ujet až 50 kilometrů čistě na elektřinu se 102 elektrickými a 150 benzinovými koňmi, což mu dává celkový dojezd téměř 1000 kilometrů. Golf je k dispozici jako třídveřový nebo pětidveřový model a jako kombi. Výroba kabrioletu byla ukončena na začátku roku 2016.
Bez ohledu na verzi Golf přesvědčí dobrými sedadly a komfortním podvozkem, a to i bez regulace tlumičů zvané DCC. Nabízí také dostatek prostoru pro čtyři dospělé osoby.
Problémy s Golfem 7
Zatím se neobjevily žádné stížnosti na vadné rozvodové řetězy. Na druhou stranu byly panoramatické střechy kritizovány za to, že propouštějí vodu. V extrémních případech je nutné celou střešní kazetu vypilovat a znovu slepit.
U modelu Golf 1.4 TSI z vytrvalostního testu došlo k poškození motoru po ujetí 286 000 km. Píst dvou válců se zlomil. Převodovka DSG může být také nepříjemná, hlavně trhavé rozjezdy a prokluzující spojky. Dochází také k praskání víceprvkových zadních náprav a čočky xenonových světlometů se zevnitř zamlžují. Docházelo také k netěsnosti zátky palivového potrubí, k prasknutí krytů ložisek předních kol, řídicí jednotka může přehlédnout poruchy osvětlení a airbagy a předpínače bezpečnostních pásů mohou selhat kvůli nedostatečnému množství pohonných látek. U modelu Alltrack mohou prasknout i pouzdra ložisek zadních kol.
VW Golf (6. generace) – přehled
- Období výroby: 2008 až 2012
- Motory: 80 koní (1.4) až 270 koní (Golf R)
- Cena: od 85 000 korun
- Bezpečnost cestujících (nárazový test Euro NCAP 2009): pět hvězdiček
Řada 6 je jen dobře upravený Golf 5 se všemi jeho silnými i slabými stránkami. Rozměry a podvozek jsou stejné, klimatizace je součástí standardní výbavy a bezpečnostní výbava je doplněna kolenním airbagem. Co se týče motorů, všechny diesely byly převedeny na plynulejší systém vstřikování common-rail a nabídka benzinových motorů byla rozšířena o úsporné verze TSI.
Co umí Golf 6 dobře
Pohodlné, aniž by byly nesportovní. Jeho podvozek je považován za nejpovedenější v kompaktní třídě, a to i bez nastavitelných tlumičů, které jsou k dispozici za příplatek. Nejprodávanějším motorem je slabá 1.4 s výkonem 80 koní, ale Golf R s výkonem 270 koní je zcela jiná liga. Má však vysoké nároky na jízdní vlastnosti, jeho podvozek je extrémně pevný. Mezi nimi je řada benzinových a naftových motorů a také motor na LPG.
Jako Golf pro všechny příležitosti se doporučuje motor 1.4 TSI o výkonu 122 koní, nejlépe se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Diesely jsou nyní k dostání levně z druhé ruky a kromě zákazů jízdy jsou stále dobrou sázkou.
Co způsobuje potíže u modelu Golf 6
Potahy sedadel, uvolněné těsnicí lišty okenních otvorů, vadné zámky zapalování a dezorientované navigační systémy. V roce 2012 se svolávací akce týkala regulátoru plnicího tlaku motoru 1.2 TSI, na konci roku 2011 prasklin ve vysokotlakém potrubí motoru 2.0 TDI a v roce 2009 vadné brzdové signalizace a rozpadajících se regulátorů oken. Řadové motory 1.6 TDI dostaly nové řídicí jednotky, protože v mrazivých podmínkách nenastartovaly.
Celkové hodnocení TÜV pro Golf 6 a 7
Hodnoty zavěšení náprav jsou příjemně solidní. Zatímco sedmička nevykazuje téměř žádné známky slabosti, stará šestka je o něco churavější, ale vždy zůstává hluboko pod průměrem. V kapitole pružiny/nárazníky selhávají sedmičky po pěti letech se zvýšeným opotřebením, šestky po devíti letech. Řízení je naopak v pořádku. Rez se u Golfu 7 nevyskytuje vůbec a u předchůdce se vyskytuje podprůměrně často. Potkávací světla, světlomety, zadní světla, ani jedna generace nevykazuje téměř žádné slabiny a dosahují výrazně lepších výsledků než většina ostatních testovaných vozidel. Někdy s malým, jindy s velkým rozpětím.
Již v minulých letech byla řada 7 kritizována kvůli slabým brzdovým komponentům. Rezavé kotouče a kotouče s vysokým stupněm tření jsou inspektory při prvních dvou generálních kontrolách kritizovány častěji než průměr. Je to škoda, protože oba modely alespoň nevykazují žádné nedostatky, pokud jde o funkci parkovací a nožní brzdy, a dokonce dosahují špičkových výsledků s dokonale čistými brzdovými vedeními a hadicemi.
V oblasti životního prostředí si Golf 7 vede při hlavní kontrole dobře. Pokud jde o ztráty oleje, dosahuje průměrných výsledků, na rozdíl od svého předchůdce, který po devíti letech trpí na úniky oleje mnohem častěji než průměrné testované vozidlo. Na druhou stranu panuje shoda v oblasti řízení motoru, kde jsou hodnoty obou řad zřetelně lepší než průměr. Výfukové systémy jsou také velmi pevné. I po jedenácti letech je na ně spolehnutí.
Zdroj: autobild.de