Toyota a Yamaha společně vyvinuli osmiválcový spalovací motor. Nebude poháněn benzínem ani naftou

Přidat na Seznam.cz

Historie je důkazem, že když se Toyota a Yamaha spojí při výrobě motoru, výsledek je nesmírně skvělý. Na motoru V10 v Lexusu LFA se podílely obě společnosti a dodnes je to pravděpodobně nejlépe znějící sériový motor, jaký byl kdy vyroben. Dnešní novinka se týká dalšího motoru vyvinutého Toyotou a Yamahou, nicméně tento motor je na vodík, informuje web Auto blog.

Tento motor je 5,0litrový osmiválec, který je navržen pro pohon vodíkem, nikoliv benzínem. Motor vyvíjený společností Yamaha začíná svůj život jako 5,0litrový osmiválec, který se nachází ve vozech jako Lexus IS 500 F Sport Performance, RC F a dalších. Poté Yamaha provede úpravy vstřikovačů, hlav válců, sacího potrubí a dalších prvků. Zatím se zdá, že Yamaha nechce odhalit všechna svá tajemství, ale alespoň víme, že se tak děje.

Výkon tohoto vodíkového motoru není daleko od hodnot, kterých je Lexus schopen dosáhnout se staromódním benzinem. Při provozu na vodík Yamaha udává výkon 455 koní při 6 800 otáčkách za minutu a točivý moment 398 Nm při 3 600 otáčkách za minutu.

Tento projekt navazuje na společné oznámení společností Toyota, Yamaha, Kawasaki, Subaru a Mazda, že zahájí diskuse o společném výzkumu možných cest pro rozšíření palivo pro spalovací motory v rámci snahy o uhlíkovou neutralitu“.

„Vodíkové motory v sobě skrývají potenciál uhlíkové neutrality a zároveň udržují naši vášeň pro spalovací motory při životě,“ řekl prezident společnosti Yamaha Motor Yoshihiro Hidaka. „Spojení se společnostmi s různými firemními kulturami a oblastmi odbornosti, stejně jako rozšiřování počtu našich partnerů, je způsob, jakým chceme fungovat do budoucna.“

Společnost Yamaha věří, že benzínový motor poháněný vodíkem má potenciál zachovat zajímavé vlastnosti benzínového motoru jako jsou zvuk, výkonové pásmo, pocit z jízdy, a zároveň je uhlíkově neutrální.

Zdroj: autoblog.com